"سینما روایت" سراغ پخش و نقد برگزیده جشنواره مقاومت رفت

کدخبر: 946576

مستند"به پشت تابلو نگاه کن" به کارگردانی محسن برمهانی، برگزیده جشنواره فیلم مقاومت در سینما روایت اکران و بررسی خواهد شد؛ این نشست ساعت ساعت ۱۷ یکشنبه، ۱۸ آبان در مجتمع اسوه میزبان علاقه‌مندان است

به گزارش «نسیم»، بیست وسومین جلسه سینما روایت، به اکران مستند« به پشت تابلو نگاه کن» اختصاص دارد. این مستند بلند که ابتدا «سگ ها در بهشت» نام داشت، زندگی سه نسل از زنانی را دنبال می کند که گم شدن مرموز مردان کشمیر، زندگی شان را تحت تاثیر قرار داده.

از سال ۱۹۸۹ ده هزار مرد در کشمیر تحت اختیار هند مفقود شده اند.در طول سه سال تصویربرداری این مستند، زندگی سه زن به تصویر کشیده شده است. یک پیرزن به نام مغلی، یک مادر میانسال و یک دختر جوان. پسر پیرزن در سال۱۹۹۰ مفقود شد. او اکنون سمبل مقاومت مادران کشمیر است. رفیقه زنی نیمه بیوه که زندگی در برزخش را از سال۱۹۹۷آغاز کرد. از آن زمان او نمی داند که شوهرش زنده است یا مرده. و مهوش دختر جوان که نگران آینده خود در این سرزمین است. سرزمینی که به بهشت روی زمین معروف است.

«به پشت تابلو نگاه کن» توانست جایزه اول سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را در بخش مستند به خود اختصاص دهد.

پس از اکران مستند «به پشت تابلو نگاه کن» جلسه نقد و بررسی آن با حضور عوامل فیلم برگزار خواهد شد.

بیست وسومین جلسه سینما روایت، روزیکشنبه 18 آبان ماه، راس ساعت17 در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، نبش بهار جنوبی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: