۵۱ تشکل شاهد و ایثارگر تحت نظارت بنیاد شهید مشغول به فعالیت‌اند

کدخبر: 952984

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در نشست خبری گفت: تا کنون ۱۳۰ تشکل در حوزه ایثار و شهادت شناسایی شده که مراحل جذب آنان در حال پیگیری است

به گزارش خبرنگار «نسیم» ، علی عباس کمری، رئیس مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر ساعتی پیش در نشست خبری گفت: مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر از سال 76 فعالیت خود را آغاز کرد از سال 80 حوزه فعالیت خود را در بخش های علمی، پژهشی و فرهنگی گسترش داده است.

وی افزود: با طرح موضوع کرامت نخبگان در نظام جمهوری اسلامی و تاکیدات رهبری در استفاده مناسب و صحیح از ظرفیت های علمی نخبگان در پیشرفت و توسعه جامعه بنیادشهید و امور ایثارگران اقدامات خود را انجام میدهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهداف کلان و سیاست های راهبردی مسئولیت شناسایی درهدایت، حفظ و ارتقای نخبگان وسرآمدان جامعه ایثارگران ، این وظیفه خطیر به مرکز داشن پژوهان شاهد و ایثارگر محول گردید.

کمری افزود: نخبه و عضو فعال فرهنگی اجتماعی شاهد و ایثارگر مصداق تمام عیار شخصیت اسلامی و ایرانی است که در توسعه و تعالی کشور نقش کلیدی دارد و همچنین با پایبندی به ارزش های انقلاب و نظام اسلامی الگوی الهام بخشی برای سایر افراد چامعه است.

کمری در ادامه به شاخص های عضویت نخبگان و سرآمدان در مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و افزود: نفرات اول تا سوم المپیادهای علمی معتبر داخلی و خارجی، رتبه های برتر آزمون سراسری دوره کارشناسی ارشد و دکتری، مخترعین و مکتشفین و صاحبان طرح های تحقیقاتی ، نفرات اول تا سوم مشابقات معتبر قرآنی و ورزشی در سطح ملی و بین المللی، مولفین و شعرا، ارائه دهنده مقالات علمی در کنفرانس ها، شرکت کننده کنگره‌های ملی و بین المللی و انتشارات چهانی،

اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناآوری با مدرک دکترا و اساتید نمونه و ممتاز کشوری، مدرسین و محققین برجسته حوزه های علمیه، نفرات اول دانش آموختگان رشته های کارشناسی و بالاتر داخل کشور و حوزه های علمیه سطح یک و بالاتر، پایان نامه های برتر دانشجویی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، آفرینندگان آثار ادبی و هنری و کارآفرینان برتر بدون هیچ مشکلی می توانمد به عضویت این مرکز درآیند.

وی در ادامه تصریح کرد: آمار نخبگان مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر در سال 1384، 2656 نفر بوده و در سال 92 این تعداد به شش هزار رسیده است و میزان دست آورد هشت ساله نخبگان شاهد و ایثار 22798 بوده است.

کمری گفت: کمترین آمار بیکاری کشور در بین نخبگان شاهد و ایثارگر است زیرا از از طریق طرح تکاک که زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر است انبوه سازی مشاغل صورت میگیرد.

وی تصریح کرد: هر نخبه ایثارگری در زمینه انبوه سازی و تولید انبوه باید فعال باشد و برای دیگر اقشار تولید شغل کند.

وی در خصوص توسعه کمی و کیفی تشکل های شاهد و ایثارگر گفت: تدوین دستورالعمل استانی و کشوری تشکیل و حمایت از تشکل ها به همراه ضوابط اجرایی و مقررات تطبیق یافته با قوانین دولت جمهوری اسلامی در این راستا در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته در مجموعه فوق و به منظور ساماندهی تشکل های ایثارگران لزوم حمایت های مالی و معنوی بنیاد شهید از این عزیزان تا کنون تعداد 130 تشکل استانی، 60 تشکل مرکزی و 8 تشکل بین المللی با حمایت های این مرکزفعالیت های گسترده ای را انجام داده اند. همچنین تعداد تشکل در مراحل اولیه دریافت مجوز از مبادی ذیربط می باشند.

ارسال نظر: