مداحی "کل زمان جدید، فیه یزید جدید" منتشر شد

کدخبر: 957526

این مداحی با دو زبان فارسی و عربی حماسی و با صدای میثم مطیعی در هیأت "میثاق با شهدا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)" اجرا شده است/ لینک مداحی در خبر آمده است

به گزارش «نسیم»، این روزها در هر گوشه و کناری از شهر، سخن اربعین و سفر پیاده‌روی نجف به کربلا داغ است و حال و هوای هر کوی و برزنی بیش از پیش اربعینی شده است. هیأت‌ها و مادحین اهل بیت(ع) هم از این فضا دور نمانده و آثار مرتبطی را تولید کرده‌اند.

در این میان میثم مطیعی نیز در هفته‌های اخیر چند اثر زیبا و پرمغز را در دو هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق(ع) و هیأت شهدای گمنام اجرا کرده است، عمده این آثار دو زبانه بوده و بخشی از آن به زبان فارسی و بخش دیگر به زبان عربی است.

در چند روز گذشته نیز دو اثر جدید توسط مطیعی اجرا شده که حاوی مضامین عمیق و جالب توجه مذهبی و سیاسی است که با توجه به اوضاع جهان اسلام و حضور جریانات تکفیری در بخشی از کشورهای اسلامی خصوصاً عراق و نیز جنایات اخیر صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی و قدس شریف، تولید و انتشار چنین مضامینی اقدامی بسیار دقیق و هوشمندانه است.

در اثر دو زبانه «کل زمان جدید ... فیه یزید جدید» ضمن اشاره به حضور میلیونی حسینیان در اربعین، به اراده ملت‌های انقلابی در نابودی یزدیان زمان و حکومت‌های فاسد می‌پردازد.

همچنین در مداحی عربی «للقدس نحن قادمون ...» علاوه بر توصیف سختی‌ها و مصیبت‌های اباعبدالله(ع) و اهل بیت ایشان، به جایگاه قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان و معراج گاه پیامبر اشاره کرده و تاکید می‌کند که: جوانان مسلمان! سلاح‌هایتان را به سوی اسرائیل نشانه بگیرید.

شعر فارسی این مداحی توسط رضا یزدانی سروده شده و اشعار عربی هر دو مداحی را احمد حسن الحجیری شاعر جوان و توانمند بحرینی گفته است.

ارسال نظر: