مدیر بخش تئاتر فجر استانی: امسال این بخش در مناطق آزاد تجاری اجرا می‌شود

کدخبر: 966550

وحید لک، مدیر بخش تئاتر فجر استانی در گفتگو با «نسیم»، افزود: اولویت ما در این بخش دعوت از گروه‌های جوان شهرستانی است، چون معتقدیم ریشه تئاتر از شهرستان‌ها متبلور می‌شود

وحید لک مدیر بخش تئاتر فجر استانی و مناطق آزاد در گفتگو با «نسیم»، به اهمیت بخش تئاتر در استان ها تاکید کردند و اینکه اولویت این بخش در دعوت از گروه های جوان شهرستانی برای اجرا در مناطق آزاد می باشد.

مدیر بخش تئاتر فجر استانی خبر از اجرای این بخش در مناطق آزاد تجاری داد و گفت: امسال با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی دبیر سی و سوم جشنواره تئاتر فجر ، پیشنهاد ایشان در جلسه هماهنگی دبیران و مدیران بخش های مختلف این بود که امسال بخش فجر استانی را در مناطق آزاد اقتصادی برگزار کنیم و گروه های نمایشی داخلی و بین المللی در بخش های مختلف در این مناطق به اجرای نمایش بپردازند.

لک از مناطق آزاد تجاری نام برد و افزود: این مناطق شامل مناطق اروند، ارس، قشم، کیش، انزلی و چند حوزه دیگر است . نکته ای که حائز اهمیت است این است که جشنواره در سطح بین المللی برگزار می شود و آن مستلزم داشتن امکانات سخت افزاری مناسب در این مناطق است که در طول یک ماه گذشته جلسات متعددی با نمایندگان مرکزی این مناطق داشته ایم که در حال حاضر دو منطقه تقریبا شرایط مناسب برگزاری را دارند و در ادامه مسیر می بایستی درواقع بخشی از هزینه های برگزاری این جشنواره را عهده دار گردند و امیدوارم تا انتهای هفته جاری ما به جمع بندی نهایی برسیم و این بخش را نیز در دل جشنواره برگزار کنیم.

مدیر بخش تئاتر فجر در ادامه استانی توضیحاتی درباره بخش مناطق استان ها داد و اشاره کرد که منظور از مناطق در این بخش، مناطق آزاد تجاری می باشد: ما 32 اداره کل ارشاد داریم و محصول این ادارات در جشنواره های استانی مشخص می شوند و برایند آنها در جشنواره تئاتر مناطق مورد ارزیابی قرار می گیرند و محصول این ارزیابی و رقابت معمولا 12 اثر نمایشی است که به جشنواره فجر راه پیدا می کنند که ما در سال گذشته برای نخستین بار با حمایت مسئولین مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری توانستیم 15 گروه نمایشی از استان های مختلف را دعوت کنیم یعنی توانستیم سه سهمیه را به بخش مناطق اضافه کنیم و امیدوارم امسال نیز با شروع روند رو به رشدی که از سال گذشته شاهد آن بودیم، این افزایش در بخش مناطق صورت گیرد و با توجه به دغدغه ای که در دبیر محترم جشنواره مبنی بر حضور با کیفیت گروه های استانی دارد و اینکه سرچشمه و ریشه تئاتر از شهرستان رشد و تبلور می یابد، انشاالله این حضور هرچه پررنگ تر و با کیفیت تر صورت پذیرد.

وی درباره دعوت از گروه های نمایشی برای شرکت در بخش مناطق آزاد گفت: ما به تمامی گروه هایی که به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کرده اند تقاضا داده ایم که در صورت تمایل می توانند در بخش فجر استانی شرکت کنند، و درنهایت از بین درخواست ها با توجه به شرایطی که برای اجرا در مناطق آزاد وجود دارد تعامل ها با گروه تا آخر این هفته صورت می گیرد و با توجه به جدول زمانی، گروه ها ابتدا در مناطق آزاد حداقل دو و حداکثر چهار اجرا دارند و بعد از آن در تهران به روی صحنه می روند .ما برای هر منطقه پیش بینی شش گروه را داشته ایم. البته حمایت ما قاعدتا از گروه های نسل جوان و شهرستانی برای شرکت در این بخش، بیشتر است.

لک همچنین خواستار حمایت هرچه بیشتر از گروه های شهرستانی شد و افزود: من تصور و باورم این است که حمایت حداکثری از گروه های تئاتر استان می بایست در مهمترین جریان تئاتری کشور و رویداد هنرهای نمایشی کشور معطوف شود به عرصه تئاتر استان ها . به خاطر اینکه صداقت در تولید، آگاهی از دانش روز دنیا، پیگیری ، ممارست و تلاش بیش از اندازه این عزیزان باعث شده که ما به این سمت برویم و باور کنیم که جریان تئاتر در استان ها پویاتر از پایتخت اتفاق می افتد. و امیدوارم در ادامه این مسیر توجه حداکثری به تئاتر و تولیدات آن دراستانها و هنرمندان خوب تئاتر در استان ها بشود.

ارسال نظر: