محمدرضا زائری: مسیحیان لبنان از امام موسی صدر به عنوان مسیح لبنان یاد می‌‌کردند

کدخبر: 967114

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه گفت: امام موسی صدر زمینه ساز بسیاری از تحولات بزرگ در کشور لبنان بود و از جمله این تحولات و اقدامات می توان به ظهور حزب الله لبنان نیز اشاره کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نشست خبری بزرگداشت شخصیت "سیده رباب صدر" خواهر امام موسی صدر با عنوان "نیم قرن تکاپو" در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه با حضور "علی اکبر زائری" مدیر این مجموعه فرهنگی و "هورا صدر" دختر امام موسی صدر و با حضور خبرنگاران رسانه ها برگزار شد.

lمحمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه در ابتدای این نشست خبری در سخنانی گفت: امسال قریب به 50 سال است که از فعالیت ها و ارائه خدمات موسسات خیره امام موسی صدر می گذرد و سیده رباب صدر خواهر امام موسی صدر در این 50 سال اخیر خدمات گسترده ای را به مناطق محروم جنوب لبنان در حوزه های مختلف کرده اند.

وی افزود: بر همین اساس ضرورت داشت تا به پاس سالها مجاهدت ها و خدمات فراوان سیده رباب صدر مراسم بزرگداشتی برای ایشان برگزار شود. البته زمانی که برگزاری این مراسم را با او نیز درمیان گذاشتیم عمده تاکیدات ایشان بر برگزاری مراسمی برای پرداختن به برادر او بود.

زائری ادامه داد: در فضای لبنان به دلیل تنوع ادیان و قومیت هایی که وجود دارد یک سوال جدی که همیشه مطرح بود وضعیت زن و نگاه جامعه اسلامی به آن بود. خصوصا با توجه به جوسازی هایی که در اثر تبلیغات کشورهای غربی از یک طرف و عملکرد نادرست برخی به ظاهر مدعیان اسلام ذهنیت نادرستی پیرامون نگرش آنها به اسلام شکل گرفته بود.

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه خاطرنشان کرد: امام موسی صدر در آن سالها به دعوت علامه "شرف الدین" به لبنان سفر کرده بود و مطالعات فراوان و جامعی را انجام داده بود و از نزدیک با فضای آن روز لبنان آشنا شده بود. او می دانست نخستین سوالی که از او پرسیده می شود پیرامون وضعیت زن در اسلام و جامعه اسلامی است.

وی اضافه کرد: به همین منظور امام موسی صدر با تدبیر و دور اندیشی که داشت "سیده رباب صدر" خواهر خود را به لبنان برد. در حقیقت به این صورت او به صورت عملی پاسخ این سوال را داد. از طرف دیگر خواهر امام موسی صدر به عنوان یار در کنار برادر خود در لبنان حاضر شد و فعالیت ها و خدماتی انجام داد که امروز حاصل آنها را می بینیم.

زائری تصریح کرد: "سیده رباب صدر" در کنار حفظ اصول و مبانی اسلام و جایگاه اجتماعی خود در خانواده فعالیت های اجتماعی گسترده ای را آغاز کرد و انجام داد. اقدامات او خصوصا بعد از ضایعه و مصیبت ربایش و فقدان او به خوبی چشم آمد.

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه ادامه داد: سیده رباب صدر خواهر امام موسی صدر مدیر موسسه چاپ و نشر آثار امام موسی صدر در ایران است که نسبت به چاپ و انتشار آثار این شخصیت بزرگ در ایران اقدام می کند.

وی به موضوع ربایش امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: ماجرای ربایش ایشان خیلی پیچیده تر از این حرف ها و صحبت ها است. زیرا در پشت این اقدام حسادت سران کشورهای عربی و دست پلید کشورهای غربی و خصوصا اسرائیل دیده می شود.

زائری افزود: امام موسی صدر در کشور لبنان دارای چنان شخصیت بزرگ و مستحکمی بود که حتی مسیحیان لبنان نیز از او به عنوان مسیح لبنان یاد می کردند. حتی در ابتدای انقلاب اسلامی امام راحل (ره) از ایشان به عنوان شخصی یاد می کردند که توانایی اداره کشور را دارد.

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه تصریح کرد: امام موسی صدر زمینه ساز بسیاری از تحولات بزرگ در کشور لبنان بود و از جمله این تحولات و اقدامات می توان به ظهور حزب الله لبنان نیز اشاره کرد.

وی در پایان گفت: برنامه بزرگداشت فردا از ساعت 16 در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه آغاز می شود. در این برنامه نمایندگان حزب الله، جنبش عمل و مسئولین سفارت ایران در لبنان حضور دارند و در کنار سخنرانی افرادی از جمله سیده رباب صدر مقالاتی پیرامون وضعیت اجتماعی زنان محروم در لبنان تا توانمندی ها و حضور اجتماعی زنان در این کشور ارئه می شود.

ارسال نظر: