حورا صدر: بر اساس برخی گزارش‌ها امام موسی صدر در یکی از زندان‌های لیبی است

کدخبر: 967143

دختر امام موسی صدر گفت: هنوز هم که هنوزه اطلاعاتی ما داریم که حاکی از زنده بودن امام موسی صدر است / هیچ سندی مبنی بر خروج وی از لیبی و سفر به ایتالیا نیست

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حورا صدر دختر امام موسی صدر نیز که در نشست خبری بزرگداشت شخصیت "سیده رباب صدر" خواهر امام موسی صدر با عنوان "نیم قرن تکاپو" در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه حضور داشت در سخنانی گفت: در ابتدای تغییر رژیم قزافی امید داشتیم تا وضعیت امام موسی صدر روشن شود و او آزاد شود. متاسفانه با کشته شدن قزافی خیلی از اسراری که با خود داشت از بین رفت.

وی افزود: هرچند در آن زمان که قزافی سرنگون شده بود کمیته ای فعال بود اما با توجه به وضعیتی که آن روز در لیبی حاکم بود آنگونه که باید نتوانستند با ما همکاری مناسب و شایسته ای انجام بدهد.

صدر ادامه داد: هنوز هم که هنوزه اطلاعاتی ما داریم که حاکی از زنده بودن امام موسی صدر است. بر اساس این گزارش ها او در یکی از زندانهای لیبی زندانی است.

دختر امام موسی صدر خاطرنشان کرد: حتی در جریان رفت و آمدهایی که با کمیته لبنان داشتیم آنها نیز دلیل و سندی مبنی بر اینکه اتفاق ناگواری برای ایشان روی داده باشد به ما نداند. زیرا سرزمین های زیادی هم اکنون در لیبی وجود دارد که از کنترل حکومت آن خارج است و احتمال دارد که او در یکی از زندانهایی که در این مناطق است حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: در مقطع زمانی در دوره حکومت قزافی این فرد ادعایی کرد مبنی بر اینکه امام موسی صدر با پروازی خاک لیبی را ترک کرده و به کشور ایتالیا سفر کرده است. با تحقیقاتی که ما به دنبال این خبر انجام دادیم در نهایت دادگاه ایتالیا حکم داد که ایشان به این کشور سفر نکرده اند.

صدر در پایان گفت: البته همچنان بتا کشور ایتالیا همکاری داریم تا به طور کامل زوایای این خبر مشخص و روشن شود. منتهی در تحقیقات ما در نهایت مشخص شد که خبر خروج امام موسی صدر از لیبی سند سازی بوده و جنبه تبلیغاتی و گمراه کننده داشته است.

ارسال نظر: