زائری: دختران شیعه به الگویی همچون "سیده رباب صدر" نیاز دارند

کدخبر: 967770

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در همایش "نیم قرن تکاپو" افزود: خواهر امام موسی صدر الگویی است که جامعه امروز ما به آن نیاز دارد / دختران و زنان جامعه باید بیشتر او را ببینند و بشناسند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، همایش بزرگداشت شخصیت "سیده رباب صدر" با عنوان "نیم قرن تکاپو" که امشب در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه با حضور و سخنرانی محمد رضا زائری مدیر این مجموعه فرهنگی، خانم دکتر شریعتی استاد دانشگاه، رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، دکتر پیغامی، خانم توکلیان همسر شهید الله داد از همرزمان شهید چمران، فیروزان خواهرزاده امام موسی صدر و سیده رباب صدر خواهر امام موسی صدر برگزار شد.

محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه در ابتدای برنامه در سخنانی گفت: برنامه امروز تقدیر از 50 سال مجاهدت است. در حقیقت زمانی که از این مجاهدت ها تقدیر می کنیم هوشمندی خود را نشان می دهیم. امروز دلتنگان امام موسی صدر قدردان وجود خواهر بزرگوار او هستند.

وی افزود: سیده رباب صدر خواهر امام موسی صدر الگویی هستند که جامعه امروز ما به آن نیاز دارد. در حقیقت امروز دختران شیعه به الگویی همچون "سیده رباب صدر" نیاز دارند و باید شما را بیشتر و بهتر ببینند و بشناسند. تا کی الگوهای غربی و بیگانه و به دور از فضای فعلی جامعه به عنوان الگو به نسل جوان ما معرفی شوند.

زائری ادامه داد: خوشبختانه امروز حزب الله لبنان و مقاومت هایی که در منطقه شکل گرفته بزرهایی است که توسط فعالیت های امام موسی صدر در لبنان کاشته شده و امروز به ثمر نشسته است.

خانم شریعتی استاد دانشگاه به عنوان سخنران دوم عنوان کرد: در جایی مطلبی خواندم که امام موسی صدر خطابی به خواهر خود فرموده بودند که هدف از ایجاد موسسات خیره دکان بازی و کاسبی نیست بلکه هدف از ایجاد آنها الگو سازی برای مردم لبنان است.

شریعتی تصریح کرد: امام موسی صدر الگوی جدیدی در جامعه ساخت و ایجاد کرد به نام مرجعیت اجتماعی و نقش زنان را در این زمینه پررنگ کرد. امام موسی صدر در حقیقت مرجعیت عام شیعه بود که فردی بود که مرجعیت را به کانون و محل اعتماد و امید مردم بدل کرد.

وی گفت: امام موسی صدر بر اساس منش و شخصیتی که داشت می توانست بهترین مرجع در حوزه اجتماعی و ارتباط با مردم شود. او مرجعی بود که به سراغ مردم می رفت. زمانی هم که می رفت برای آگاهی دادن و صحبت به میان زنان و دختران می رفت. در حقیقت او به سمت مشارکت زنان در تشکیل الگویی اجتماعی می رفت.

ارسال نظر: