رکن‌آبادی: "سیده رباب صدر" به حق ادامه دهنده راه امام موسی صدر است

کدخبر: 967771

سفیر سابق ایران در لبنان در همایش "نیم قرن تکاپو" افزود: او از جمله برجسته‌ترین زنان فعال در عرصه اجتماعی لبنان بوده و هست

به گزارش خبرنگار «نسیم»، غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان در همایش بزرگداشت شخصیت سیده رباب صدر با عنوان "نیم قرن تکاپو "که امشب در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد در سخنانی گفت: سیده رباب صدر به حق ادامه دهنده راه امام موسی صدر بوده و هست. او از جمله برجسته ترین زنان فعال در عرصه اجتماعی لبنان بوده و هست. همچنین او اقدامات فراوانی را در جهت تغییر دیدگاه مردم لبنان نسبت به زنان انجام داده است.

وی افزود: سیده رباب صدر شریک اصلی نهضت اجتماعی بود که امام موسی صدر در لبنان پایه گذاری کرد. او به خوبی توانست بار اصلی این نهضت را در غیاب امام موسی صدر بر دوش بکشد و ادامه حرکت در این روند را به خوبی انجام داد.

رکن آبادی ادامه داد: او در دوران سخت جنگ های داخلی لبنان در سال 1975 و در دوران سخت رویارویی با اسرائیل همه سختی ها را تحمل کرد و همه این سختی ها تاثیری بر ادامه راهی که در پیش گرفته بود نداشت.

سفیر سابق ایران در لبنان خاطرنشان کرد: اقداماتی از قبیل تاسیس جنبش عمل و تاسیس جنبش محرومان از جمله دستاوردهای امام موسی صدر در لبنان بود که با ناپدید شدن او داشت از بین می رفت که سیده رباب صدر خواهر ایشان آنها را دوباره احیاء کرد.

دکتر عادل پیغامی استاد دانشگاه سخنران دیگر این برنامه بود که عنوان کرد: در طول تاریخ نهادها و موسسات انسان دوستانه فراوانی ایجاد شده است. برخی موسسات بودند که رویکردی سکولار داشتند و در سیستم سرمایه داری حرکت می کردند.

وی افزود: برخی موسسات خیریه دیگری هم بودند که در جهت انسان دوستانه حرکت می کردند منتهی هیچ کدام از آنها نیز همانند موسسات خیریه امام موسی صدر نیست و اساسا هم با آنها قابل مقایسه نیست.

پیغامی ادامه داد: موسسات خیریه امام موسی صدر را می توان نمونه های واقعی از موسسات انسان دوستانه دانست. زیرا این ظلمی است که اگر به این موسسات تک بعدی نگاه شود و آنها را با سایر موسسات خیریه مقایسه کنیم.

ارسال نظر: