فیروزان: لبنان عمق استراتژیک ایران محسوب می‌شود 

کدخبر: 967772

خواهرزاده امام موسی صدر در هماش "نیم قرن تکاپو" افزود: سخن گفتن از امام موسی صدر بدون سیده رباب صدر و سخن گفتن از سیده رباب صدر بدون امام موسی صدر و صحبت از لبنان بدون آوردن نام امام موسی صدر میسر نیست

به گزارش خبرنگار «نسیم»، طاهره توکلیان همسر شهید محسن الله داد از همرزمان شهید چمران در همایش بزرگداشت شخصیت سیده رباب صدر با عنوان "نیم قرن تکاپو" که امشب در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد در سخنانی گفت: زمانی که پخش فیلم آقای محمودیان پیرامون فعالیت های موسسات خیریه امام موسی صدر و سیده رباب صدر در لبنان را دیدم خیلی از خاطرات آن سال های دور برای من زنده شد. در حقیقت شروع به کار این موسسات به خوبی در این فیلم به نمایش در آمده بود.

وی افزود: مناطقی که از نقاط مختلف لبنان در این مستند دیدم نسبت به زمانی که خود در آنجا بودم پیشرفت قابل توجهی کرده بود. بسیاری از مواردی که در این فیلم دیدید واقعیت محض بود. این فیلم به خوبی نشان داد که معلمانی که در موسسات خیریه امام موسی صدر به بچه ها درس می دادند در حقیقت با آنها زندگی می کردند.

مهدی فیروزان خواهر زاده امام موسی صدر که در این مراسم حضور داشت عنوان کرد: سخن گفتن از امام موسی صدر بدون سیده رباب صدر و سخن گفتن از سیده رباب صدر بدون امام موسی صدر و صحبت از لبنان بدون آوردن نام امام موسی صدر میسر نیست.

وی افزود: شناخت لبنان و پیده های آن به دلیل اینکه عمق استراتژیک ایران محسوب می شود یک ضرورت تاریخی است. امام موسی صدر در لبنان یک مکتب و یک منظومه ساخت که آن را با نام سیده رباب صدر می شناسیم.

فیروزان ادادمه داد: امام موسی صدر از معدود افرادی بود که از 58 سال قبل به ضرورت تشکیل تشکیلات دینی توجه کرده بود. یکی از مشخصات این فرد بزرگ این است که او معتقد بود که اسلام دینی پاسخگو است و این ظرفیت را دارد تا با سایر ادیان ارتباط برقرار کند.

سیده رباب صدر خواهر امام موسی صدر نیز که مراسم برای بزرگداشت او برگزار شده بود در انتهای همایش در سخنانی گفت: زمانی که نهادهای بین المللی از جمله کوفی عنان از خواست کردند تا برای موسسات خیره امام موسی صدر مراسم های بزرگداشت و تقدیر را برگزار کنند من نپذیرفتم. زیرا اینگونه مراسم ها ممکن است که آدمی را به ورطه غرور ببرد.

وی افزود: ما و این موسسات برای بهبود وضعیت بهداشتی، اجتماعی، و اسلامی و دینی انسان ها تلاش و حرکت می کند. امام موسی صدر نیز بنیانگذار این موسسات بود و اگر قرار است تقدیر و تجلیلی هم صورت بپذیر باید از او این قدردانی انجام شود.

صدر ادامه داد: شیعیان لبنان و شیعیان سرتاسر دنیا اگر امروز دارای اقتدار، امنیت و جایگاه اجتماعی هستند این را مدیون جمهوری اسلامی ایران می باشند. این مجلس نیز جلسه تکریم همه شیعیانی است که به کار تشکیلاتی و گروهی اعتقاد دارند.

خواهر امام موسی صدر تصریح کرد: موسسات خیریه امام موسی صدر امروزه در 25 واحد و 4 زمینه بهداشتی، درمانی، آموزشی و توسعه ای فعالیت می کنند. دشمنان در ابتدای شکل گیری این موسسات همه نوع کارشکنی را در سر راه فعالیت آن ایجاد کرد و حتی به حمله نظامی و کشتن پرسنل آن نیز دست زد.

وی در پایان گفت: دشمنان زمانی که دیدند از این اقدامات نتیجه ای نمی گیرند حربه تازه ای زده و امام موسی صدر را ربودند تا بلکه فعالیت این موسسات با خلل روبرو شود. در ابتدا ما از این اتفاق دچار بهت و حیرت شدیم ولی در ادامه به خود آمدیم و اقدامت و برنامه های ایشان را به همان صورت ادامه دادیم.

ارسال نظر: