۱۴۰ هزار مخاطب پای فیلم‌های گروه "هنر و تجربه" نشستند

کدخبر: 969646

آمار فروش و تعداد مخاطب اکران سه ماهه فیلم‌های گروه سینمای هنر و تجربه اعلام شد که بر این اساس از ۱۳ مهر تا ۱۳ دی میزان فروش فیلم‌ها هفت میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال و تعداد تماشاگران ۱۴۰ هزار نفر اعلام شده است

به گزارش «نسیم»، تعداد مخاطب، میزان فروش و تعداد سانسهای مجموعه فیلمهای گروه سینمایی "هنر و تجربه" که از ۱۳ مهر تا ۱۳ دی درسینماهای گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده است اعلام شد.

طبق این گزارش میزان فروش فیلمها هفت میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام شده است که حدود ۱۴۰ هزار مخاطب در ۲۱۶۰ سانس به تماشای این فیلمها در ۵ سالن سینما نشسته اند .

ماهی و گربه، یک شب، از تهران تا بهشت، بیداری برای سه روز، تابور، آفتاب مهتاب زمین، روایت ناپدید شدن مریم، آشنایی با لیلا، من از سپیده صبح بیزارم، پوسته و پرویز ۱۱ فیلم سینمایی هستند که در این مدت اکران شده اند.

همچنین ۵ فیلم مستند «شش قرن و شش سال»، «۰۲۱»، «از ایران یک جدایی»، «خاطراتی برای تمام فصول» و «عروسک» در ۳ باکس نمایشی و ندامتگاه، تهران پایتخت ایران است و اون شب که بارون اومد فیلمهای مستند کلاسیک شیردل و «یک اتفاق ساده» سهراب شهید ثالث ، دو فیلم « مسافر» و «لباسی برای عروسی» از کیارستمی و ۳ فیلم مستند تاریخ سینما «دشت بژین، شعر سینما و مردی با دوربین فیلمبرداری» در کنار حدود ۲۰ فیلم کوتاه به نمایش درآمده اند. در این مدت فیلم سینمایی خارجی «سزار باید بمیرد» نیز اکران شده است.

اکران فیلمهای سینمایی با توجه به استقبال نسبی مخاطبان تا انتهای اسفند ادامه خواهد داشت .

بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه ، فروش فیلم ها در سینماهای طرف قرارداد (بجز سانس های فوق العاده) بصورت کامل (بدون کسر هزینه های حق السهم سینماها ، هزینه های آماده سازی و تبلیغات و حق السهم دفتر پخش) به صاحبان اثر پرداخت می گردد.

قرار است به زودی میزان مخاطب و فروش و ضریب صندلی هر فیلم به طور مجزا اعلام شود.

گفتنی است اکران فیلمهای سینمایی و مستند ایرانی، حداقل شش ماه بر اساس ارزیابی میزان جذب مخاطب ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر: