حمید بهمنی: نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب را در حوزه فیلمسازی دنبال کنیم‬

کدخبر: 975034

این کارگردان سینما در یادداشتی که در اختیار «نسیم» قرار داد، نوشت: غبطه می‌خورم که تا امروز در حوزه فیلمسازی نگاهی چون رهبر معظم انقلاب را نداشته‌ایم یا اگر هم داشتیم بسیار ضعیف بوده است

"حمید بهمنی"، کارگردان سینما درخصوص نگارش نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی یادداشتی را در اختیار خبرگزاری «نسیم» گذاشت و به اهمیت تحقق نامه حضرت آیت الله خامنه‌ای اشاره کرد.

متن این نوشته به شرح ذیل است:

مقام معظم رهبری با نوشتن این نامه یک زاویه و فضای جدیدی را در تفکر غرب ایجاد کردند که یک چالش را به همراه داشت؛ که آیا این اسلام همان اسلام 1400 سال پیش است یا خیر؟ البته خیلی پیش تر، این نگاه باید توسط رسانه های دیداری و شنیداری مورد توجه قرار می گرفت و اگر هم ایران آن را مطرح نکرد به این دلیل بود که با وجود مشکلات و تحریم ها نمی توانست این موضوع پر اهمیت را به گوش همه دنیا برساند.

اما نامه رهبر انقلاب اسلامی در این خصوص به شدت تاثیرگذار بود و نگاه ایشان کاملا الهی و خدایی و حتما هم تاثیر خود را خواهد گذاشت.

من به عنوان فیلمسازان این کشور غبطه می خورم که تا به امروز در حوزه فیلمسازی این چنین نگاهی را نداشته ایم و اگر هم داشتیم بسیار ضعیف بوده و به صورت گسترده نتوانستیم آن را باز کنیم اما خوشحالم که این نامه یک درس بزرگ برای تمامی هنرمندان بود و همه باید به آن عمل کنیم.

باید با توجه به خواسته مقام معظم رهبری این نگاه غلط را که در میان جوانان نسبت به فرهنگ باب شده است تغییر داد و نگاه مثبت را در اندیشه هنری آن ها جاری ساخت. مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب اسلامی موضوعات ظریف و دقیقی است که مانند همین نامه باید به آن توجه ویژه ای شود و البته این توجه در میان هنرمندان و اجرای فعالیت های هنری در این راستا در حوزه تفکر و حمایت دولتی و خصوصی باید شکل بگیرد و به ویژه دولت در رسیدن به این هدف باید بودجه لازم را در اختیار هنرمندان و فیلمسازان قرار دهد.

درست است که این نگاه در جوانان غرب که کارنامه درخشانی ندارند، نیست اما در جوانان ما باید وجود داشته باشد و البته بعد از نامه رهبری این وظیفه دولت است که این نهاد فرهنگی را ایجاد کند و بودجه مناسبی را برای تولیدات فرهنگی صرف کند.

ارسال نظر: