بهمنی: نگاه آرمانی در سینمای ما کم شده است

کدخبر: 980314

این کارگردان طی یادداشتی در «نسیم» نوشت؛ فیلم‌های جشنواره فجر فضایی یک دست و یک رنگ داشتند یا فضایی خاکستری برآنها حکم فرما بود که این اصلا خوب نیست و ای کاش فیلمسازان ما کمی نگاه خود را رنگین‌تر می‌کردند

حبیب الله بهمنی طی یادداشتی که در اختیار «نسیم» قرار داد درباره دوره سی و سوم جشنواره فیلم فجر نوشت:

جوان بودن خوب است اما کافی نیست، متأسفانه در سینمای ایران یک جو زدگی حاکم شده است که یک بخش از آن به این برمی گردد که هرشخصی که وارد سینما می شود باید ورودش با نوآوری و خلاقیت همراه باشد.

ادامه دادن یک مسیر تجربه شده درب و داغان کار درستی نیست. باید بدانیم سینمای روشنفکر نما رهاوردی جز یاس برای مخاطب خود به همراه ندارد. بنابراین دنبال کردن این مسیر هنر نیست بلکه این نوآوری و خلاقیت است که می تواند مسیر شکوفایی و رشد را فراهم بکند.

نسلی که از درون انقلاب جوشیده است باید نگاهی انقلابی به جامعه خود داشته باشد و خواهان پیشرفت و تحول باشد نه اینکه خواهان نمایش یأس، ناامیدی و درخود فرورفتن باشد.

به عقیده من آرمان خواهی و نگاه آرمانی در سینمای ما کم شده است، ما خود را در منجلابی که از جامعه ترسیم می کنیم غرق کرده ایم و هیچ نگاهی هم به سمت آسمان نداریم این بد است و باید نگاهمان را تغییر بدهیم.

فیلم های این دوره از جشنواره فیلم فجر فضایی یک دست و یک رنگ داشتند یا بهتر است بگویم فضایی خاکستری برآنها حکم فرما بود و این اصلا خوب نیست و ای کاش که فیلمسازان ما کمی نگاه خود را رنگین تر می کردند.

یک روحیه خاکستری بر بیشتر فیلم ها حاکم بود که اگر اسم آن را ناامیدی نگذاریم نمی توانیم نام امید را هم به آنها بدهیم، یک نوع درون گرایی و فضای ابری بر فیلم ها قالب بود در صورتی که باید نشاط، امید و آینده نگری در سینمای ما هم وجود داشته باشد.

ارسال نظر: