نادر طالب‌زاده: سینمای دفاع مقدس امروز فیلم بین‌المللی می‌خواهد

کدخبر: 985431

این فیلمساز در گفتگوی ویژه خبری تأکید داشت: سوژه‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس داریم که می‌تواند به درد عرصه بین‌الملل بخورد؛ ما فیلم ساختیم اما نتوانسته‌ایم آن را وارد بازار جهانی کنیم/ باید به فکر بودجه هم بود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نادر طالب‌زاده در تماسی تلفنی با گفتگوی ویژه خبری که با حضور حجت الله ایوبی درباره سینمای دفاع مقدس روی آنتن رفت، گفت: ما از اول جنگ دنبال فیلم دفاع مقدسی ساختن بودیم چنانکه از همان زمان رسول ملاقلی پور نیز به صحنه آمد و بعد از جنگ این سینما قوت کرد. در تمام ادوار مختلف سینمایی در این زمینه کار شده و همه تلاش کردند. امروز اما بودجه بحث مهمی است.

وی ادامه داد: سوژه هایی در حوزه دفاع مقدس داریم که میتواند به درد عرصه بین الملل بخورد. ما فیلم ساختیم اما نتوانسته‌ایم آن را وارد بازارجهانی کنیم. مهمترین موضوع، بانک سوژه است. ما کار خاصی نکرده ایم در عرصه بین الملل. سوژه های مهم بین المللی در بحث جنگ داریم اما اقدامی رخ نداده است.

این فیلمساز تأکید کرد: باید در حوزه دفاع مقدس اثری بسازیم که خود را به غرب تحمیل و حقیقت جنگ را معرفی کنیم. چه بسا اینکه امروز اینها پررویی کردند که امروز ما را تحریم می‌کنند اینها همانهایی هستند که در جنگ تحمیلی، پشت صدام بودند.

ارسال نظر: