حاج عبدالباقی: پر کردن خلاهای معرفتی، مانع گسترش عرفان‌های نوظهور می‌شود

کدخبر: 996889

این کارشناس مذهبی در گفتگو با «نسیم» با بیان اینکه بسیاری از انحرافات به سبب سوء استفاده از اشتیاق ارتباط با امام زمان(عج) شکل گرفته، گفت: موظفیم مردم را بیش از دیدار، نسبت به معرفت امام(ع) مشتاق کنیم

مریم حاج عبدالباقی، استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی در گفتگو با «نسیم» در خصوص دلایل گسترش گرایش به عرفان های نو ظهور در بین بانوان، گفت: بانوان به دلیل قدرت احساسات بالا و یا احساسی بودن بیشتر جذب این عرفان‌ها می شوند؛ باید توجه داشت اگر ۷۰ درصد پیروان عرفان های نو ظهور بانوان هستند، ۷۰ درصد دانشگاهیان ما نیز بانوان هستند.

وی یکی از دلایل توجه کمتر آقایان به این انحرافات را مشغله بالای این قشر جامعه به تأمین معاش خانواده دانست و افزود: قدرت احساسات اندک در آقایان سبب می شود آنها کمتر از بانوان جذب این گونه امور شوند.

حاج عبدالباقی در ادامه افزود: بانوان امروز به دلیل افزایش یافتن امکانات رفاهی و تسریع در امور منزل زمان بسیاری دارند و در نتیجه زمان مازاد خود را با شرکت در کلاس های مختلف پر می کنند؛ دشمن به این مسئله آگاه است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر آقایان هم در این کلاس ها شرکت کنند گمراه می شوند؛ گفت: من آقایی را می شناسم که دکتر است و فریب این کلاس ها و عرفان ها را خورده است و تمام خانواده او‌ متضرر این فریب خوردن شده‌اند.

وی در ادامه افزود: تولیدات رسانه ای همچون "سمت خدا" از جمله برنامه های ما برای جلوگیری از چنین فریب ها و تله‌هایی است هر چند دشمن نیز در مقابل برای ما برنامه ریزی کرده است؛

حاج عبدالباقی با بیان اینکه اگر خلا های فرهنگی و دینی موجود توسط کارشناسان دینی پر شود دشمن نمی تواند اقدامی انجام دهد؛ گفت: اگر به کمک بانوان آگاه و سخنرانان با سواد تمام نقاط شهر پوشش داده شود، دلیلی برای رفتن به کلاس های انحرافی باقی می‌ماند؟

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بسیاری از انحرافات به سبب سوء استفاده از اشتیاق دیدن و ارتباط با امام زمان (عج) شکل گرفته است، گفت: این مسئله کم اهمیت نیست و دشمن بر این مسئله تمرکز کرده است.

وی در پایان گفت: ما وظیفه داریم در آموزه های خود مردم را بیش از دیدار امام زمان (عج) به سمت معرفت امام زمان (عج) سوق دهیم؛ هر چند برخی افراد در کلاس های انحرافی بهترین جملات را از حیث معرفتی انتقال می دهند و این مسئله مردم را به دنبال آن ها می کشاند.

ارسال نظر: