ایوبی: سینمای ایران برای دنیا جاذبه داشته و خریداران خود را دارد

کدخبر: 997198

رئیس سازمان سینمایی در حاشیه افتتاح هجدهمین بازار فیلم تهران گفت: اگر ما فرصت‌های خوبی را برای این همکاری ایجاد کنیم شاهد اتفاق های خوبی خواهیم بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «نسیم»، هجدهمین بازار بین المللی فیلم تهران در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر عصر روز گذشته با حضور "علی جنتی" وزیر ارشاد، "حجت الله ایوبی" رئیس سازمان سینمایی و "رضا داد" دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر در محل پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم وزیر ارشاد به همراه رئیس سازمان سینمایی و دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر از غرفه های موجود در طبقه دوم پردیس سینمایی ملت بازدید کردند و به صورت تک به تک با مسئولان غرفه ها به صحبت و گفتگو پرداختند.

در این بازدید تفاهم نامه ای مابین بنیاد سینمایی فارابی و شرکت شین ورک مدیا از کشور چین به امضاء رسید که بر اساس این تفاهم فیلم سینمایی با عنوان "راه شائولین" ساخته می شود که پیرامون کونگفو بوده و مقداری هم طنز است.

بر اساس این گزارش، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمای در حین بازدید از غرفه های بازار فیلم در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد افتتاح هجدهمین بازار بین المللی فیلم تهران در پردیس سینمایی ملت هستیم. برای برگزاری این بازار نیز نهایت تلاش خود را انجام دادیم تا بازاری کاملا متفاوت از بازارهای سال های قبل برگزار کنیم.

وی افزود: این بازار فقط بازار بین المللی فیلم ایران است و فقط ما عرضه کننده فیلم در این بازار هستیم. نکته امیدوار کننده اینکه هفته گذشته یک شرکت چینی به بهانه برگزاری این نمایشگاه پیشنهاد ساخت فیلم خوبی را که برای ما هم می تواند جذاب باشد را به ما کردند. هفته گذشته ما خلاصه فیلم را دیدیم و الان قرارداد بین فارابی و این شرکت چینی امضاء شد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: کشورهای دیگری هم هستند که آمادگی تولیدات مشترک را با ما دارند که باید این فضا و فرصت را برای آنها ایجاد کرد. نمونه آن با کشور ترکیه هم قراردادی برای تولید فیلمی را داریم که بر روی آن در حال کار کردن هستیم.

ایوبی خاطرنشان کرد: همچنین ما روز پنجشنبه این هفته میزبان معاونان وزیر 17 کشور منظقه هستیم. کشورهایی که می توانیم با هم کار کنیم و در این راستا هم قرار است تا یک جلسه هم اندیشی برگزار شود.

وی اضافه کرد: این فیلمی را هم که با شرکت چینی قرار است تولید کنیم با موضوع کونگفو است و مقداری هم طنز است ولی روی هم رفته پروژه بزرگی محسوب می شود. این پروژه خیلی هم پر هزینه است ولی بخش عمده هزینه ساخت آن را خود چینی ها متقبل شدند به صورتی که با این قرارداد همه خرج ها و هزینه های برگزاری این جشنواره هم تامین شده است.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: در این پروژه ساخت فیلم بازیگران، نویسندگان، کارگردانان و حتی لوکیشن های فیلم نیز مشترک خواهد بود و تجربه بسیار خوبی برای ما محسوب می شود. من بر این باور هستم که سینمای ایران برای دنیا جاذبه دارد و خریدارانی هم دارد که اگر ما فرصت های خوبی را برای این همکاری ایجاد کنیم شاهد اتفاق های خوبی خواهیم بود.

ارسال نظر: