نوشته‌ی عاشورایی شهید فلسطینی «باسل الاعرج»

کدخبر: 2333005

مادرم مرا با عشق به اهل بیت و دوستان ایشان و دشمنی با دشمنان‌شان شیر داد و غم حسین را با شیر خود برای من به ارث گذاشت که آن را از مادرش و مادربزرگش گرفته بود. 

نسیم آنلاین : باسل الاعرج یکی از جوانان فلسطینی است که در سال ۲۰۱۷ در یک عملیات شهادت طلبانه بعد از درگیری با صهیونیست ها به شهادت رسید. وی در شبکه اجتماعی خود مطلبی منتشر کرده بود که نشان دهنده عمق نفوذ معارف امام حسین (َع) در قلب آزادی خواهان فلسطینی است.

«مادرم مرا با عشق به اهل بیت و دوستان ایشان و دشمنی با دشمنان‌شان شیر داد و غم حسین را با شیر خود برای من به ارث گذاشت که آن را از مادرش و مادربزرگش گرفته بود. پس سلام بر حسین و فرزندان حسین که آخرین کلام او شعار ماست در زندگی و مرگ؛ " مرا به انتخاب دو امر مجبور کردند، شمشیر کشیدن و ذلت، و هیهات منا الذلة" فعظم الله اجرکم وإنّا لله وإنّا الیه راجعون»

«باسل الأعرج»- یکی از ساکنان روستای «الولجه» در «بیت لحم»- وارد درگیری مسلحانه با ده ها تن از سربازان رژیم صهیونیستی شد که یکی از منازل مسکونی در «رام الله» را محاصره کرده بودند. درگیری «الأعرج» با سربازان صهیونیستی بیش از یک ساعت و نیم طول کشید که در این مدت زمان درگیری، نیروهای اشغالگر از پرتاب بمب و شلیک گلوله استفاده کردند.

شهید «الأعرج» تا آخرین گلوله خود مقاومت کرد و نیروهای دشمن برای اطمینان از خلاصی او از فاصله ای نزدیک پیکر او را به گلوله بستند.

سخنگوی ارتش صهیونیستی گفت: این درگیری بسیار شدید بوده و «الأعرج» که تحت تعقیب بود با تسلیم نشدن در برابر نیروهای ارتش مورد هدف قرار گرفت.

تعقیب «باسل» و دو نفر از دوستانش پس از آزادسازی آنها از زندان های رژیم صهیونیستی در سپتامبر گذشته اغاز شد. این جوانان فلسطینی به اتهام قصد انجام عملیات شهادت‌طلبانه و آمادگی برای آن علیه صهیونیستها بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفته بودند، اما پس از آزادی، دوباره تحت تعقیب بودند. خبر شهادت «باسل» بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشت، به ویژه اینکه او از قشر فعالان و روشنفکران بود و در حیطه تاریخ فلسطین پژوهش می کرد.

ارسال نظر: