صالح العاروری از رهبران حماس به شهادت رسید

کدخبر: 2378949
خبرنگار:

رژیم صهیونیستی صالح العاروری از فرماندهان حماس را در جنوب لبنان ترور کرد و به شهادت رساند

نسیم‌آنلاین: رژیم صهیونیستی در منطقه ضاحیه در لبنان، صالح العاروری یکی از فرماندهان حماس را ترور کرد. در جریان هدف قرار دادن ساختمان حماس در جنوب بیروت، العاروری و دو تن از فرماندهان قسام به شهادت رسیدند. 

رسانه‌های صهیونیستی بارها به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کرده‌اند که العاروری همان کسی است که اساساً برای پرتاب موشک از جنوب لبنان در ماه رمضان چراغ سبز نشان داد.

به گزارش مهر العاروری از شخصیت‌های مشهور گردان‌های قسام بود که پس از چندین سال تجربه زندانی از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۱ در تبادل مشهور شالیت همراه با بسیاری از دیگر رهبران فلسطینی، مانند یحیی سنوار از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد.

سه روز بعد از ترور العاروری سیدحسن نصرالله در سخنرانی با اشاره به ترور شیخ العاروری و برادرانش در جنوب لبنان اعلام کرد که این عملیات بدون پاسخ باقی نمی‌ماند. این موضوع در دستور کار میدان است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما «در زمان و مکان مناسب» پاسخ نخواهیم داد، در میدان جنگ پاسخ خواهیم داد و این پاسخ در راه است.

بعد از این سخنرانی بود که مقاومت اسلامی در لبنان اعلام کرد که پایگاه مرون در فلسطین اشغالی را با ۶۲ موشک مورد هدف قرار داده است و این بخشی از پاسخ اولیه به ترور فرمانده العاروری و برادرانش است. اسرائیل تنها دو پایگاه نظارت و کنترل هوایی داشت که مرون یکی از آنها بود و بر روی بلندترین قله سرزمین‌های اشغالی قرار داشت.

ارسال نظر: