کمیسیون اصل ۹۰ بدون مدرک گزارش نوشته است

اصفهانیان: کفاشیان معصوم نیست و شاید خطایی کرده باشد ولی فساد هرگز

کدخبر: 2009915

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درخصوص فساد در فوتبال در این روزها خیلی از مدیران فوتبالی را نگران کرده است.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، افشاگری کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در این روزها خیلی از مدیران فوتبال را نگران کرده است. گفته می‌شود اگر این کمسیون برای حرف‌هایی که مطرح کرده است دلیل داشته باشد ممکن است بسیاری از مدیران فدراسیون فوتبال تا پای زندانی شدن هم پیش بروند و شاید به همین دلیل هم است که آنها اکثرا در قبال این موضوع سکوت کرده‌اند تا ببینند که آیا این کمیسیون برای ادعاهای خود دلیل دارد یا نه.

یکی از اصلی‌ترین کسانی که در موضوع فساد در فوتبال نامش مطرح شده است، علی کفاشیان رئیس فدراسیون است. در بخشی از گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد تبانی و فساد مالی صحبت شده است که به نظر می‌رسد بیش از هرچیزی معطوف به رئیس فدراسیون فوتبال می شود. علی کفاشیان وقتی چند روز پیش به سوال خبرنگاران در این باره مواجه شد خیلی نگران به نظر نمی‌رسید و اعلام کرد که کمیسیون اصل 90 یک گزارش بدون مدرک منتشر کرده است و سندی برای اثبات ادعاهای خود ندارد. جالب است که بعد از مصاحبه کفاشیان بسیاری از نماینده مجلس ادعا کردند که رئیس فدراسیون فوتبال هنوز حساسیت ماجرا را درک نکرده است و به زودی باید در مراجه قضایی پاسخگوی اتهام‌های خود باشد.

علی کفاشیان به احتمال فراوان رای اکثریت اعضای مجمع را برای انتخابات اردیبهشت ماه فدراسیون فوتبال در اختیار دارد اما در این بین بسیاری از نهادهای دولتی چندان تمایلی به ادامه حضور او ندارند و به همین دلیل هم در مدت باقی مانده تا انتحابات فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را خواهند کرد که او مجوز حضور در مجمع را پیدا نکند و به این شکل مجبور شود برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند. بی‌تردید به همین دلیل هم است که در ماه‌های منتهی به انتخابات سرنوشت ساز فدراسیون فوتبال فشارهای روی علی کفاشیان بیشتر از گذشته شده است. جالب است که فریدون اصفهانیان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال علی کفاشیان را بدون خطا نمی‌داند اما ادعا می‌کند باورش نمی‌شود او در فسادهای مالی و تبانی دست داشته باشد و اعتقاد دارد اینها برای فشار آوردن به رئیس فدراسیون فوتبال است.

کمیسیون اصل 90 سند دارد؟

کمیسیون اصل 90 در بخش‌هایی از گزارش خود که در صحن علنی مجلس قرائت شده است، صراحتا از فساد مالی و تبانی در فوتبال صحبت به میان آورده است که به نظر می‌رسد این گزارش بیش از هر کسی علی کفاشیان را مورد خطاب قرارداده است. به هرحال کفاشیان به عنوان متولی فوتبال کشور باید از این مسائل خبر داشته باشد و اگر کمیسیون اصل 90 برای ادعاهای خود سند داشته باشد کار برای رئیس فدراسیون فوتبال سخت خواهد شد.

فریدون اصفهانیان در این باره به « نسیم آنلاین » می‌گوید: من خودم هم گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس را خوانده‌ام و اعتقاد دارم این گزارش می‌تواند خیلی از مسائل را روشن کند اما تا جایی که من می‌دانم کمسیون اصل 90 مجلس تا بدین لحظه مدرکی برای این گزارش‌ها رو نکرده است و باید ببینیم این مسائل تا چه حد درست است.

در فوتبال فساد وجود دارد؟

در چند سال گذشته که باشگاه‌های ایرانی با هزینه‌های میلیاردی اداره می‌شوند همیشه صحبت‌هایی در مورد فساد در فوتبال وجود داشته است و این چیز تازه‌ای نیست اما معمولا کسانی که این صحبت‌ها را مطرح کرده اند موفق نشده‌اند برای ادعاهای خود مدرک بیاورند و خیلی زود پرونده مسائل این چنینی بسته شده است.

اصفهانیان در مورد فسادی که کمیسیون اصل 90 مجلس معتقد است در فوتبال وجود دارد هم گفت: در این باره من نمی‌توانم نظر بدهم چون من فسادی در فوتبال ندیده‌ام. اشتباهات همیشه هست ولی فساد چیزی نیست که به این راحتی‌ها قابل اثبات باشد. با این حال من به عنوان عضوی از جامعه فوتبال امیدوارم هستم مجلس بتواند موضوع فساد در فوتبال را ثابت کند و با متخلفان آن برخورد قاطع شود چراکه ما هم دوست نداریم ناپاکی در فوتبال وجود داشته باشد. باید افراد ناپاک از این رشته ورزشی کنار بروند تا فوتبال در مسیر درست خود قرار بگیرد.

کفاشیان تخلف کرده است؟

بعد از انتشار گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس خیلی‌ها پیکان انتقادها را به سمت کفاشیان بردند و مدعی شدند که او مسبب بسیاری از دلایل ایجاد فساد در فوتبال است. بی‌تردید حضور کفاشیان در فدراسیون فوتبال با مخالفت‌هایی روبرو است و بسیاری منتظر هستند ببیند که آیا کفاشیان متهم می‌شود یا نه. عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در این باره هم می‌گوید: در مورد آقای کفاشیان باید بگویم که ایشان هم انسان است و انسان ها معصوم نیستند و احتمال خطایشان وجود دارد. با این حال من نمی‌توانم باور کنم افرادی که در ورزش هستند دچار ناپاکی شده باشند. آقای کفاشیان در دو و میدانی و کمیته ملی المپیک سابقه فعالیت دارند و خیلی بعید است که دچار فساد شده باشد.

ارسال نظر: