اگر صلاح باشد در انتخابات شرکت می‌کنم

کفاشیان: اساسنامه را مجمع فدراسیون فوتبال و فیفا پذیرفته‌اند و نیاز به تأیید دولت ندارد

کدخبر: 2016086

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هنوز تصمیم قاطع برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال نگرفته‌ام

به گزارش «نسیم آنلاین»، علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگو با رادیو ورزش درخصوص اینکه در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت می‌کنید یا خیر گفت: اگر صلاح باشد در انتخابات شرکت می‌کنم و اگر صلاح نباشد نه. هنوز چیزی مشخص نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال به عنوان یک NGO ثبت شده است، گفت: فدراسیون فوتبال هنوز به ثبت نرسیده است ولی سازمان لیگ ثبت شده است. این یک مقررات داخلی است و فیفا کاری به این ندارد. ثبت نشدن زیاد مهم نیست و یک سری کارهای تشریفاتی دارد.

علی کفاشیان در خصوص داستان اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه گفته می‌شود در سال 86 و کمیته انتقالی این فدراسیون هیئت دولت باید اساسنامه را تأیید می‌کرد که این اتفاق رخ نداده، گفت: آن زمان که علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی بود اساسنامه را به هیئت دولت برد و تأییدیه را گرفتند. حتی مصاحبه‌های آن زمان موجود است که دبیر هیئت دولت و معاون اول هم مصاحبه کرده و گفتند که اساسنامه به تأیید هیئت دولت رسیده است.

کفاشیان در واکنش به این مسئله که فقط در این باره خبر و مصاحبه وجود دارد و آیا تأییدیه کتبی موجود است یا خیر، گفت: در این خصوص با کیومرث هاشمی که آن زمان سرپرست فدراسیون فوتبال بود صحبت کردم و به من اعلام شد که اساسنامه تأیید شده است.

وی درباره اینکه آیا تأییدیه کتبی از سوی هیئت دولت برای اساسنامه وجود دارد یا نه، عنوان کرد: اینکه تأییدیه کتبی وجود دارد یا نه، نمی‌دانم اما پیگیری خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که دولت تغییر کرده و شاید این دولت اعلام کند تأییدیه کتبی نبوده و در این شرایط اساسنامه باید به سال 81 برگردد و فدراسیون فوتبال با این اساسنامه کار خود را پیش ببرد، گفت: برگشتن به اساسنامه سال 81 که مورد قبول نیست. وقتی تأییدیه دولت بوده، اینکه دولت عوض شود یا نه، فرقی به حال ما ندارد.

وی تاکید کرد: ما با اساسنامه تأیید شده 8 سال است فدراسیون را اداره کردیم، به گونه‌ای که این اساسنامه مورد تأیید مجمع فدراسیون و فیفا بوده و در اصل تعلیق فوتبال ما به خاطر همان اساسنامه قبلی بود. اکنون بازگشت به همان اساسنامه امکان‌پذیر نیست. مجمع این اساسنامه را پذیرفت و آن زمان به تأیید دولت هم رسید و اکنون نیازی به تغییر نیست.

کفاشیان در خصوص اینکه اگر این اتفاق رخ نداده باشد و تأییدیه هیئت دولت وجود نداشته باشد چه اتفاقی رخ می‌دهد، اظهار داشت: اتفاق خاصی نمی‌افتد. اساسنامه را مجمع فدراسیون فوتبال و فیفا پذیرفته‌اند و نیاز به تأیید دولت ندارد.

ارسال نظر: