کفاشیان و گودرزی از عراقی‌ها درس دفاع از منافع ملی یاد بگیرند

کدخبر: 2024142

مسئولان ورزش ایران از فدراسیون فوتبال گرفته تا وزارت ورزش باید درس دفاع از اقتدار و امنیت کشورمان را از مدیران عراقی یاد بگیرند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روزنامه جوان نوشت: مسئولان ورزش ایران از فدراسیون فوتبال گرفته تا وزارت ورزش باید درس دفاع از اقتدار و امنیت کشورمان را از مدیران عراقی یاد بگیرند، نکته‌ای که هر چند می‌تواند تأسف زیادی را به همراه داشته باشد اما واقعیتی است که این روزها پیش رویمان است و نمی‌توان از آن چشم بست. بحث بر سر موضع قاطعانه عراقی‌ها برابر جوسازی سعودی‌ها و در مقابل مواضع منفعلانه مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برابر ادعای دروغین عربستانی‌ها درباره امنیت نداشتن کشورمان است، تفاوت‌هایی که نشان می‌دهد مدیران ورزش ایران در ماجرای جوسازی دولت سعودی نمره قبولی نگرفتند و به این کشور اجازه دروغ‌پراکنی علیه کشورمان را دادند.

هر چند محمود گودرزی که از او به عنوان یکی از ضعیف‌ترین وزرای کابینه دولت حسن روحانی نام برده می‌شود و شایعه برکناری‌اش به گوش می‌رسد، دیروز سعی کرد با ادبیاتی نسبتاً تند از عربستان انتقاد کند و ایران را امن بداند اما واکنش دیر هنگام وزیر ورزش مانند نوشداروی بعد از مرگ سهراب است. در حالی گودرزی به فکر دفاع از امنیت ایران برابر سعودی‌ها افتاده است که در جریان جوسازی سعودی‌ها پیش از صدور رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا، وزارت ورزش در این ماجرا سکوت کرد و در حالی که انتظار می‌رفت علیه ادعاهای پوچ عربستان درباره اینکه ایران امنیت ندارد و مسابقات تیم‌های باشگاهی سعودی با ایران باید در کشور سوم برگزار شود، موضع‌گیری مقتدرانه‌ای نداشت. فدراسیون فوتبال و در رأس آن علی کفاشیان هم با اهمال، سعی کرد با توجه به ارتباطات شخصی که با شیخ بحرینی، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد، علیه عربستان و ادعای واهی سعودی‌ها که می‌خواهند ایران را ناامن نشان دهند، واکنش محکمی نشان ندهد تا مواضع کفاشیان، شیخ سامان را نرنجاند!

اهالی فدراسیون و سازمان لیگ با عنوان اینکه موضع‌گیری تند و کنار کشیدن از لیگ قهرمانان می‌تواند برای فوتبال ایران محرومیت به همراه داشته باشد، با سکوتشان، دفاع از امنیت و اقتدار را فراموش کردند تا عربستانی‌ها در حالی که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال با سکوتشان ادعای دروغ سعودی‌ها را به نوعی تأیید کردند، توانستند حرفشان را به کرسی بنشانند و کنفدراسیون فوتبال آسیا با صدور رأیی کاملاً سیاسی به برگزاری بازی‌های ایران و عربستان در زمین بی‌طرف رأی بدهد و ادعای واهی دولت سعودی را تأیید کند، اتفاقی که سهم مدیران وزارت و فدراسیون در آن پررنگ بود و آنها با اهمال و واکنش محکم نشان ندادن مقابل سعودی‌ها در زمین عربستان بازی کردند.

نکته تأسف برانگیر اینکه پس از رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسئولان فدراسیون راحت با آن کنار آمدند و حتی پس از آن هم نخواستند این اقدام سعودی‌ها را محکوم کنند تا مواضع منفعلانه و خلاف امنیت ملی‌شان همچنان ادامه داشته باشد. فدراسیون فوتبال حتی پس از صدور رأی هم برای جلوگیری از به هم نخوردن رابطه کفاشیان و شیخ سلمان، اراده‌ای برای شکایت از عربستان به دادگاه عالی ورزش نداشت اما در نهایت با فشار رسانه‌ها و افکار عمومی که خواستار پاسخ به عربستان بودند، شکایت نامه‌ای را با تأخیر به دادگاه عالی ورزش ارسال کرد، شکایتی که با توجه به اقدام دیرهنگام فدراسیون به گفته حقوقدانان راه به جایی نمی‌برد و تنها برای خالی نبودن عریضه انجام شده است.

در این شرایط فدراسیون فوتبال عراق درس بزرگی به علی کفاشیان و محمود گودرزی داد تا آنها موضع همراه با اقتدار را از مسئولان عراقی یاد بگیرند تا اینگونه در پرونده ادعای دروغ عربستان درباره امنیت نداشتن ایران با عدم دفاع از امنیت کشورمان، قافیه را به دولت سعودی واگذار نکنند. شاید بهتر باشد که مشاوران رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش بیانیه فدراسیون فوتبال عراق را به دقت بخوانند، بیانیه‌ای که شنبه شب منتشر شد و عراقی‌ها با قاطعیت از تصمیمشان برای انتخاب ایران به عنوان کشور میزبان بازی‌هایشان در انتخابی جام جهانی دفاع کردند و آن را انتخاب ملت عراق نامیدند و از عربستانی‌ها خواستند به خاطر مخالفتشان برای آمدن به ایران و مطرح کردن دوباره دروغ بزرگی به نام ناامن بودن ایران باید از ملت عراق که ایران را انتخاب کرده‌اند، عذرخواهی کنند.

واکنش محکم عراقی‌ها به ادعای دروغ سعودی‌ها و مقایسه آن با رفتار منفعلانه علی کفاشیان و وزارت ورزش در این پرونده به خوبی جای خالی مدیرانی را که عرق ملی داشته باشند در سیستم تصمیم‌گیری ورزش کشور نشان می‌دهد، مدیرانی که امنیت و اقتدار کشور را فدای منافع شخصی نکنند و برابر یاوه گویی‌های یک حکومت مستبد علیه کشورمان سکوت نکنند.

ارسال نظر: