مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار حیثیتی اصفهانی‌ها مقابل سعودی‌ها

کدخبر: 2024636

دومین روز هفته پنجم مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امروز پیگیری می‌شود و دو نماینده دیگر ایران در مصافی حساس و حیثیتی برابر تیم‌های عربستانی به میدان می‌روند.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین » - دومین روز هفته پنجم مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امروز پیگیری می‌شود و دو نماینده دیگر ایران در مصافی حساس و حیثیتی برابر تیم‌های عربستانی به میدان می‌روند.

ذوب‌آهن ایران- النصر عربستان/ ساعت 21 شاگردان یحیی گل‌محمدی اگر چه در هفته‌های اخیر در لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب نکرده‌اند و از جمع مدعیان قهرمانی جدا شده‌اند اما در لیگ قهرمانان اوضاع مساعدی دارند و کسب یک برد دیگر در دو دیدار آینده می‌تواند صعود آنها را قطعی کند. ذوب‌آهن هم اکنون با 8 امتیاز در صدر جدول گروه B قرار دارد و لخویای قطر و النصر عربستان با 5 و بنیادکار ازبکستان با 2 امتیاز در تعقیب این تیم هستند. دیدار امشب می‌تواند از دو جهت برای سبزپوشان اصفهانی حائز اهمیت باشد. اول قطعی کردن صعود به دور بعد که با یک برد در این دیدار به ظاهر(!) خانگی حاصل خواهد شد و دوم اینکه با توجه به تنش‌های سیاسی بین دو کشور و تصمیم عجیب AFC در قبول درخواست عربستانی‌ها برای برگزاری دیدارهای نمایندگان دو کشور در زمین بی‌طرف، این مسابقه که در مسقط عمان برگزار می‌شود جدالی حیثیتی و بسیار مهم تلقی می‌شود.

ذوبی‌ها که به فینال جام حذفی نیز رسیده‌اند در دیدارهای لیگ کم انگیزه‌تر از قبل ظاهر شده‌اند و شاید امید آنها بیشتر به موفقیت در جام حذفی و کسب سهمیه از این رقابت‌هاست. آنها این هفته هم در مصاف با راه‌آهن پایین جدولی به نتیجه‌ای بهتر از یک - یک نرسیدند و از جمع مدعیان قهرمانی فاصله گرفتند. با این حال روند نتیجه‌گیری آنها در 4 دیدار گذشته آسیایی و بدون شکست ماندن در این مسابقات می‌تواند هواداران این تیم را به کسب نتیجه‌ای قابل قبول مقابل النصر و صعود به دور بعد امیوار کند.

الاتحاد عربستان - سپاهان ایران/ ساعت 22:15 سپاهانی‌ها بر خلاف همشهری خود نه در لیگ برتر و نه در لیگ قهرمانان حال و روز خوشی ندارند. سپاهان اگر چه شروعی خوب در دیدارهای آسیایی خود داشت و یک برد دلچشب را مقابل النصر امارات کسب کرد اما در سه دیدار بعدی خود مغلوب رقبا شد تا با کسب همان سه امتیاز در قعر جدول گروه A قرار گیرد. اگر چه هر دو تیم سه امتیازی هستند و امید زیادی برای صعود ندارند اما بازنده دیدار امشب دیگر امیدی برای صعود نخواهد داشت. سپاهان که در این فصل حواشی زیادی را تجربه کرده و با استیماچ هم نتوانسته به نتایج مطلوب برسد برای صعود باید هر دو مصاف خود برابر الاتحاد را برده و امیدوار به کسب نتایج دلخواهش در دیگر دیدار این گروه باشد.

در این گروه لوکوموتیو ازبکستان با 8 امتیاز صدرنشین است و النصر با 7 امتیاز در تعقیب این تیم است. با توجه به دو شکست سپاهان مقابل لوکوموتیو، پیروزی این تیم در دو دیدار باقیمانده می‌تواند نتیجه‌ای خوب برای شاگردان استیماچ باشد تا با کسب 6 امتیاز از دیدارهای رفت و برگشت با الاتحاد، راهی دور بعد شوند.

ارسال نظر: