کفاشیان: فوتبال بانوان درسطح آسیا باید ارتقا داشته باشد

کدخبر: 2028464

رئیس فدراسیون فوتبال در کلاس مربیگری فوتبال پایه بانوان گفت: با برگزاری دوره های بین‌المللی می‌خواهیم روند رو به رشد فوتبال بانوان در آسیا را شاهد باشیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، "علی کفاشیان" رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم افتتاحیه کلاس مربیگری فوتبال پایه بانوان که با حضور مدرسان نروژی از امروز در تهران آغاز شده حضور یافت و گفت: اساسنامه فیفا تغییرات زیادی داشت و حدود دو ماه پیش در کنگره سوییس مطرح شد. بر همین اساس شکل جدیدی از برنامه های فوتبال برای تمامی کشور ها به اجرا گذاشته شد و فیفا به همراه تمام کشورهای جهان باید طبق آن اساسنامه فعالیت های خود را انجام دهند. یکی از مواردی که در این کنگره مطرح شد این بود که حضور بانوان در ورزش فوتبال باید بیشتر شود. حضور فعال بانوان در فوتبال قبلا در اساسنامه نبوده و بانوان باید در سطوح مدیریت، کلاس های آموزشی فوتبال و بازیگری فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: کشورهای پیشرفته مانند نروژ قبل از این اساسنامه برای توسعه فوتبال بانوان خود را شروع کرده است که این امر نشان از رشد و پیشرفت در رابطه با فوتبال بانوان این کشور داشته است. در ایران نیز این کار را انجام داده ایم و سعی کردیم در فوتبال بانوان قدم های مثبتی برداریم. اکنون پس از 8 سال ثمره آن را دیده ایم و فوتبال خود را در سطح اسیا ارتقا دادیم.تیم های فوتبال بانوان ابتدا در مرحله گروهی حذف می شدند اما بعد از مدتی نه تنها از گروه خود صعود کرده بلکه به مرحله فینال نیز صعود کرده اند. در واقع با سرمایه گذاری که انجام دادیم، توانستیم در مسیر رشد قرار بگیریم اما کار زیادی برای موفقیت و قرار گرفتن در رده های بالای آسیا داریم. در فوتسال از مقام چهارمی به اولی رسیدیم و اکنون در سطح جهان نیز جزء تیمهای خوبی هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: برای اینکه فوتبال بانوان در سطح بالایی قرار بگیرید، باید امکانات بسیاری فراهم شود و از آن مهمتر دانش فنی مربیان است که باید حتما بیشتر شود. بزرگترین ضعف ما نداشتن سرمربیان و مربیان قدر در بخش تیم های ملی است. با برگزاری دوره های آموزشی می توانیم سطح فنی وعلمی مربیان خود را ارتقا بدهیم تا به هدفمان که ارتقا فوتبال بانوان در آسیا است برسیم. فدراسیون فوتبال نروژ بهترین نمونه برای رشد فوتبال بانوان است که بتوانیم از آن الگو برداری کنیم.

وی در پایان گفت: نوجوانان ما هفته گذشته با تیم های آمریکا، انگلیس و ایتالیا بازی کرده و عملکرد خوبی داشتند. نتیجه در این بازی برای ما مهم نبود اما فوتبال بانوان ایران در این تورنمنت توانست مقابل تیم هایی بازی کند که در سطح جهان حریفان قدری محسوب می شوند و با اعتماد به نفس تمام تلاش خود را در زمین بازی انجام دادند. بدون شک نقش شما مربیان در تربیت بازیکنان بسیار مهم و تاثیر گذار است. از شما می خواهم با جدیت تلاش کنید تا این رشته در شرایط مناسبی قرار بگیرید و رشد داشته باشد.

ارسال نظر: