قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا؛

پرسپولیس در گروه مرگ؛ کار آسان استقلال در صورت حذف السد و همگروهی ذوب‌آهن با نایب‌قهرمان آسیا

کدخبر: 2078048

مراسم قرعه‌کشی دو تورنمنت معتبر باشگاهی در قاره آسیا از دقایقی قبل با حضور نمایندگان باشگاه‌های مختلف در کوالالامپور آغاز شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در ابتدا قرعه کشی رقابت های AFC کاپ را برگزار کردند که تیم ها در 6 گروه 4 تیمی در غرب و شرق قاره رقبای خود را شناختند.

در این جام AFC باشگاههای کشورهای درجه دوم فوتبال آسیا را شرکت داد.

درست مثل سال های گذشته که حضور نماینده عراق با وجود تمام وعده هایی که رئیس کنفدراسیون برای حضورش در لیگ قهرمانان داده بود جالب توجه بود.

همانطور که پیش از این اعلام شده بود السد به عنوان حریف استقلال در مرحله پلی آف معرفی شد. رقیبی سرسخت با در اختیار داشتن ستاره های سرشناسی مثل ژاوی روز 7 فوریه (19 بهمن ماه) در ورزشگاه آزادی به مصاف شاگردان علی منصوریان خواهد رفت تا استقلالی ها روزی دشوار را برای رسیدن به مرحله گروهی پشت سر بگذارند.

برخلاف سالهای گذشته که بیشتر بازی ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می شد این بار با برنامه ای که برای پلی آف اعلام شد بازی ها طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته برگزار خواهد شد که این اتفاق برای اولین بار رخ می دهد. AFC پیش از این اعلام کرده بود برای برگزاری بزرگترین تورنمنت باشگاهی آسیایی از چمیونزلیگ اروپا الگو می گیرد. اما حالا می بینیم که تقویم روزهای برگزاری بازی ها با اروپا تفاوت دارد.

تیم های ایرانی به این ترتیب در گروه ها قرار دارند؛ استقلال خوزستان در گروه B، ذوب آهن در گروه C و پرسپولیس در گروه D. استقلال هم در صورت پیروزی مقابل السد در گروه A قرار خواهد گرفت.

قرعه‌کشی مرحله گروهی منطقه غرب آسیا

گروه A: الاهلی امارات، لوکوموتیو ازبکستان، التعاون عربستان (برنده دیدار استقلال و السد (پلی‌‌آف 3))

گروه B: الجزیره امارات، استقلال خوزستان ، لخویا قطر و برنده پلی آف 2 (برنده الفاتح عربستان با برنده نسف‌قارشی ازبکستان و الحد بحرین)

گروه C: العین امارات، ذوب‌آهن ، الاهلی عربستان، پلی آف 4 (برنده الجیش قطر - بنیادکار ازبکستان)

گروه D: پرسپولیس ، الهلال عربستان، الریان قطر، برنده پلی آف یک (الوحده امارات با برنده الوحدت اردن و بنگلور هند)

منطقه شرق آسیا

گروه E: کاشیما آنتلرز ژاپن، موانگتانگ یونایتد تایلند، برنده پلی‌آف 4 (شانگهای شنهوای چین/ بریزبین استرالیا، گلوبال اف‌سی فیلیپین و تمپینز رووز سنگاپور) و برنده پلی‌آف یک (جوجو یونایتد کره‌جنوبی/برنده دیدار کیتچی هنگ‌کنگ - هانوی T&T ویتنام)

گروه F: اف سی سئول کره جنوبی، تیم دوم ژاپن، وسترن سیدنی استرالیا و برنده پلی‌آف 3 (شانگهای SIPG چین/ برنده دیدار سوکوتای تایلند - یاداناربون میانمار)

گروه G: گوانگژو اورگراند چین، سوان سامسونگ کره جنوبی، تیم سوم ژاپن و ایسترن هنگ‌کنگ

گروه H: آدلاید یونایتد استرالیا، جیانگسو چین، جئونبوک موتورز کره‌جنوبی و برنده پلی‌آف 2 (تیم چهارم ژاپن/ برنده دیدار بانکونگ یونایتد تایلند - جوهور دارالتعظیم مالزی)

ارسال نظر: