هفته پایانی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

صعود استقلال و استقلال خوزستان به مرحله یک هشتم/ مصاف شاگردان منصوریان با العین؛ پورموسوی با الهلال + برنامه بازی‌ها و بهترین‌ها

کدخبر: 2096805

تیم‌های فوتبال استقلال و استقلال خوزستان موفق به حضور در بین هشت تیم برتر منطقه غرب آسیا شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آخرین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب برگزار شد.

صعود استقلال به مرحله یک هشتم نهایی با شکست التعاون/ رویارویی شاگردان منصوریان با العین در مرحله بعد

تیم استقلال در آخرین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20:20 امشب (سه‌شنبه) در دوحه قطر به مصاف التعاون عربستان رفت و موفق شد با نتیجه 2 بر یک حریف خود را شکست دهد. در این دیدار که به میزبانی التعاون از گروه A در ورزشگاه حمد بن خلیفه دوحه قطر برگزار شد، جابر انصاری (19) و کاوه رضایی (76) برای استقلال و محمود الصیعری (36) برای التعاون گلزنی کردند.

در دیگر دیدار این گروه که همزمان برگزار شد، تیم الاهلی امارت در زمین خود با نتیجه 4 بر صفر برابر لوکوموتیو ازبکستان به برتری سید. به این ترتیب، الاهلی با 11 امتیاز و به دلیل برتری در بازی مستقیم مقابل استقلال صدرنشین گروه و استقلال هم با همین امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. شاگردان علیرضا منصوریان در دور بعد باید با تیم العین امارت روبه‌رو شوند و الاهلی امارات هم با الاهلی عربستان رقابت خواهد کرد. بازی رفت استقلال مقابل العین امارات به میزبانی نماینده کشورمان در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

ترکیب التعاون: سلطان الغامدی، ریکاردو ماچادو، عبدالرحمن البرکه، محمود معاذ، مدالله العلیان، آلسانه اندیایه، سعید الدوساری(62 - جهاد الحسین)، عبدالله الشمری، عبدالعزیز الشرید(30 - موسی الشماری)، محمود الصیعری و عبدالمجید السواط(62 - الزین).

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، لئوناردو پادوانی، رابسون، هرایر مگویان، خسرو حیدری، امید ابراهیمی (54 - فرشید باقری)، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری(49 - محسن کریم)، علی قربانی (73 - بهنام برزای) و کاوه رضایی.

نیمه اول

دقیقه 9: پاس در عمق بازیکن تیم التعاون به سعید الدوساری رسید، اما ضربه این بازیکن که از زاویه بسته زده شد از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 12: سانتر از جناح راست خسرو حیدری با ضربه سر کاوه رضایی همراه شد که دروازه‌بان حریف توپ را روی خط دروازه جمع کرد.

دقیقه 19: ارسال کاوه رضایی به جابر انصاری رسید و این بازیکن پس از استپ توپ، آن را وارد دروازه التعاون کرد.

دقیقه 28: شوت عبدالرحمن البرکه از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را مهدی رحمتی راهی کرنر کرد.

دقیقه 30: التعاون اولین تعویض خود را در این نیمه انجام داد و موسی الشماری به جای عبدالعزیز الشرید وارد زمین شد.

دقیقه 36: تیم التعاون در داخل محوطه جریمه استقلال صاحب ضربه ایستگاهی شد که محمود الصیعری دروازه آبی‌پوشان را باز کرد.

دقیقه 39: علی قربانی با خطا روی بازیکن حریف از داور کارت زرد گرفت و دیدار بعدی استقلال را از دست داد.

دقیقه 43: بازیکنان التعاون به داخل محوطه جریمه استقلال نفوذ کردند که ضربه محمود الصیعری را مهدی رحمتی راهی کرنر کرد.

نیمه دوم

دقیقه 49: محسن کریمی به جای جابر انصاری که مصدوم شده بود، وارد زمین شد.

دقیقه 53: بازیکن التعاون توپی را از روی ضربه ایستگاهی به محوطه جریمه استقلال ارسال کرد که علی قربانی با پرشی به موقع توپ را مهار کرد. در این بین بازیکنان التعاون به شدت به داور معترض شده و اعتقاد به پنالتی داشتند، چراکه قربانی با دست توپ را مهار کرده بود. داور سریلانکایی به جای جریمه بازیکن و تیم استقلال به محمود الصیعری به خاطر اعتراضش کارت زرد داد.

دقیقه 54: علیرضا منصوریان دومین تعویضش را انجام داد و فرشید باقری را به جای امید ابراهیمی به زمین فرستاد.

دقیقه 57: عبدالمجید السواط به خاطر خطا روی محسن کریمی، با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 58: پاس خوب محسن کریمی به کاوه رضایی رسید و این بازیکن با چرخش سریع به سمت دروازه التعاون شوت زد، اما دروازه‌بان این تیم توپ را گرفت.

دقیقه 62: جهاد الحسین به جای سعید الدوساری و الزین به جای عبدالمجید السواط وارد زمین شدند.

دقیقه 63: محمود معاذ با خطای خطرناک مانع ضدحمله استقلال شد تا داور به او کارت زرد نشان دهد.

دقیقه 68: ضربه ایستگاهی خوب بازیکن التعاون به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه 71: ضربه جهاد الحسین از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 73: بهنام برزای به جای علی قربانی وارد زمین شد.

دقیقه 76: سماجت فرشید باقری برای گرفتن توپ از حریف در میانه میدان جواب داد و او پاس خوبی را برای کاوه رضایی فرستاد. این بازیکن هم از پشت محوطه جریمه التعاون دروازه حریف را باز کرد تا در این رقابت‌ها چهار گله شود.

دقیقه 85: ضربه موسی از کنار دروازه مهدی رحمتی به بیرون رفت.

دقیقه 3+90: ضربه سر بازیکن التعاون در ارسال از جناح راست را مهدی رحمتی دفع کرد و در ادامه همان بازیکن از پشت شش‌قدم شوت زد که باز هم رحمتی مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد.

رضایی بهترین بازیکن دیدار التعاون - استقلال شد

پس از پایان دیدار تیم‌های التعاون عربستان و استقلال که با برتری 2 بر یک نماینده کشورمان همراه بود، کاوه رضایی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او در این دیدار گل دوم آبی‌پوشان را به ثمر رساند.

استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف العین امارات برود.

منصوریان: بازی مقابل التعاون آزمایشی بزرگ برای جوانان ما بود

علیرضا منصوریان پس از برتری 2 بر یک تیمش مقابل التعاون عربستان و راه‌یابی آبی‌پوشان به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بازی با التعاون برای جوانان ما آزمایش بزرگی بود و خدا را شکر می‌کنم که حریف را شکست دادیم.

وی در ادامه افزود: بازیکنان التعاون فشار زیادی به داور می‌آوردند، اما جوانان ما تحت‌تأثیر قرار نگرفتند و خوشحالم این مسئله روی آنها تأثیر نگذاشت. ما 12 روز دیگر فرصت داریم تا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف العین امارات برویم.

صعود الاهلی امارات با طعم صدرنشینی در گروه A

همزمان با بازی تیم‌های التعاون عربستان و استقلال تهران در قطر، تیم الاهلی امارات میزبان لوکوموتیو ازبکستان بود و به پیروزی آسان 4 بر صفر رسید. تیم الاهلی با کسب 11 امتیاز و به لطف نتیجه بهتر در بازی رودررو با استقلال تهران صدرنشینی گروه A لیگ قهرمانان آسیا را حفظ کرد. شاگردان علیرضا منصوریان نیز با همین امتیاز رده دوم جدول را به دست آوردند و صعود کردند.

برای الاهلی در این بازی خانگی سالمین خمیس (27)،‌ اسماعیل الحمادی (59)، اساموا جیان (72) و اورتون ریبیرو (77) موفق به گلزنی شدند.

تیم استقلال تهران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف العین امارات خواهد رفت.

تیم‌های التعاون عربستان و لوکوموتیو ازبکستان هم با امتیاز مشابه پنج رتبه‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی گروه A لیگ قهرمانان آسیا را کسب کردند.

صعود استقلال خوزستان از مرحله گروهی با تساوی خانگی مقابل الجزیره/ شاگردان پورموسوی حریف الهلال شدند

در ادامه هفته پایانی از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در گروه B این رقابت‌ها، تیم استقلال خوزستان از ساعت 20 امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف تیم الجزیره امارات رفت و در نهایت به تساوی یک - یک مقابل این تیم رضایت داد.

تنها گل تیم الجزیره امارات را حمید احمد الحمادی در دقیقه 44 بازی به ثمر رساند. تیم استقلال خوزستان در دقیقه 86 این گل را با ضربه سر مهدی زبیدی جبران کرد.

تیم استقلال خوزستان در دیدار مقابل الجزیره متوقف شد، اما به لطف پیروزی پرگل لخویای قطر مقابل الفتح عربستان به عنوان تیم دوم گروه B به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. آبی‌پوشان اهواز حالا باید در این مرحله طی دو دیدار رفت و برگشت به مصاف تیم الهلال عربستان بروند.

پیروزی طوفانی لخویا برابر حریف عربستانی/ جشنواره گل قبل از رویارویی با پرسپولیس

از ساعت 20 امشب (سه‌شنبه) تیم لخویای قطر در بازی همزمان تیم‌های استقلال خوزستان و الجزیره امارات از تیم الفتح عربستان میزبانی کرد و به پیروزی پرگل 4 بر یک دست یافت. محمد علی (9)، یوسف مساکنی (21)، عفیف (27) و فلورس (47) زننده گل‌های تیم لخویای قطر بودند. تنها گل تیم عربستانی نیز توسط فلورس، بازیکن لخویا به اشتباه وارد دروازه خودی شد.

تیم لخویای قطر با این پیروزی طوفانی 14 امتیازی شد و به عنوان صدرنشین گروه B به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. تیم استقلال خوزستان نیز با تساوی برابر الجزیره امارات 9 امتیازی شد و به عنوان تیم دوم گروه صعود کرد. تیم‌های الفتح عربستان و الجزیره امارات به ترتیب با امتیازهای شش و دو در رده‌های سوم و چهارم جدول گروه B لیگ قهرمانان قرار گرفتند.

لخویای قطر در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم پرسپولیس ایران خواهد رفت.

برنامه بازی‌های ایرانی‌ها در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فرصت پرسپولیس و استقلال برای میزبانی ۸۰ هزار نفری/ کار شاگردان پورموسوی سخت شد

با پایان دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و رونمایی از دو تیم صعودکننده در گروه‌های هشت‌گانه، برنامه مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها در منطقه غرب آسیا مشخص شد و نمایندگان ایران نیز حریفان خود را شناختند.

بر این اساس، تیم فوتبال پرسپولیس با لخویای قطر روبه‌رو می‌شود، استقلال خوزستان با تیم الهلال عربستان دیدار می‌کند و استقلال هم برابر العین امارات صف‌آرایی خواهد کرد. تیم استقلال خوزستان حالا شاید کار به مراتب سخت‌تری نسبت‌ به سایر نمایندگان ایران داشته باشد، چون باید در یک زمین بی‌طرف، مقابل نماینده عربستان بازی کند. استقلال و پرسپولیس با قرار گرفتن در مقابل رقبای اماراتی و قطری، این شانس را دارند که یک بازی در ورزشگاه آزادی برگزار کنند و از امتیاز میزبانی برخوردار باشند. تیم ذوب‌آهن، دیگر نماینده ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بود که نتوانست از گروهش صعود کند.

بازی‌های دور رفت طی روزهای اول و دوم خردادماه و بازی‌های دور برگشت نیز طی روزهای هشتم و نهم همان ماه برگزار خواهد شد.

برنامه دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا به شرح زیر است:

دوشنبه - یک خرداد 96 الاهلی عربستان - الاهلی امارات (ورزشگاه ملک عبدالله جده) استقلال تهران - العین امارات (ورزشگاه آزادی تهران)

سه‌شنبه - 2 خرداد 96 پرسپولیس ایران - لخویای قطر (ورزشگاه آزادی تهران) استقلال خوزستان - الهلال عربستان(به احتمال فراوان در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط)

برنامه دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا به شرح زیر است:

دوشنبه - 8 خرداد 96 الاهلی امارات - الاهلی عربستان (ورزشگاه آل راشد دبی) العین امارات - استقلال تهران (ورزشگاه هزاع بن زاید العین)

سه‌شنبه - 9 خرداد 96 لخویای قطر - پرسپولیس ایران (ورزشگاه عبدالله بن خلیفه) الهلال عربستان - استقلال خوزستان(به احتمال فراوان در قطر)

بهترین‌های لیگ قهرمانان آسیا در پایان مرحله گروهی ایران با ۳ نماینده بهترین کشور غرب آسیا/ طارمی آقای گل با اقتدار نیمی از قاره کهن

با برگزاری چهار دیدار هفته پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب روز گذشته (سه‌شنبه) به اتمام رسید و تکلیف هشت تیم صعودکننده از منطقه غرب آسیا به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات مشخص شد.

از میان نمایندگان فوتبال کشورمان نیز تیم‌های استقلال، پرسپولیس و استقلال خوزستان موفق به حضور در بین هشت تیم برتر منطقه غرب آسیا شدند و ذوب‌آهن اصفهان از دور مسابقات کنار رفت.

در میان هشت تیم صعودکننده کشور ایران با سه نماینده (پرسپولیس، استقلال خوزستان و استقلال تهران) بیشتر نماینده را در منطقه غرب آسیا دارد.

کشور عربستان (الهلال و الاهلی) و امارات (العین و الاهلی) دو نماینده و قطر (لخویا) یک نماینده نیز در میان هشت تیم برتر غرب آسیا دارند.

در پایان مرحله گروهی این رقابت‌ها در منطقه غرب آسیا به بررسی بهترین‌ها و بدترین‌های این مسابقات پرداختیم که به شرح زیر است:

بهترین تیم: لخویا (قطر) با 14 امتیاز

بدترین تیم: الجزیره (امارات) با یک امتیاز

بهترین خط حمله: لخویا (قطر) با 15 گل زده

بدترین خط حمله: الجزیره (امارات) با سه گل زده

بهترین خط دفاع: استقلال تهران و استقلال خوزستان (ایران) و الاهلی (امارات) با پنج گل خورده

بدترین خط دفاع: الریان (قطر) و الوحده (امارات) با 13 گل خورده

بهترین گلزن: مهدی طارمی از پرسپولیس (ایران) با 6 گل زده

جدول گلزنان:

شش گل: مهدی طارمی از پرسپولیس (ایران)

پنج گل: مارات بیکمائف از لوکوموتیو تاشکند (ازبکستان) و عمر عبدالرحمان از العین (امارات)

چهار گل:کاوه رضایی از استقلال (ایران)، ماکیته دیوپ از الاهلی (امارات)، تاباتا از الریان (قطر)، عمر السوما از الاهلی (عربستان) و نام تائه هی از لخویا (قطر)

تبریک AFC به استقلال خوزستان؛ صعود شاگردان پورموسوی به مرحله بعد

استقلال خوزستان با تساوی یک بر یک در دیدار مقابل الجزیره به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود تا به الهلال عربستان بخورد.

لخویا هم با نتیجه 4 بر یک الفتح را در هم کوبید و با صدرنشینی مقتدرانه راهی مرحله بعد شد تا به مصاف پرسپولیس برود.

AFC هم صعود استقلال خوزستان به مرحله یک‌هشتم نهایی را تبریک گفت.

ارسال نظر: