کفاشیان: اگر به سازمان لیگ و فدراسیون فشار بیاورند، لیگ را تعطیل می‌کنیم

کدخبر: 944353

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: شواهد نشان می‌دهد بازی‌ها به این زودی‌ها پخش نخواهد شد، چون حرف صدا و سیما یکی است/ باید مذاکره با شبکه‌های خارجی را آغاز کنیم/ وزیر ورزش حق را به فدراسیون داده است

به گزارش «نسیم»، محور مهم‌ترین صحبت‌های کفاشیان که در حاشیه جلسه هیات‌‌رئیسه سازمان لیگ انجام شد، به شرح زیر است:

- پیشنهاداتی از شرکت‌های مختلف برای پخش بازی‌ها به دست ما رسیده اما هنوز در حال بررسی آنها هستیم. د

- اگر قرار باشد به فدراسیون و سازمان لیگ فشار بیاورند که بازی‌ها پخش تلویزیونی شود ما قطعاً لیگ را تعطیل خواهیم کرد. باید تلاش کنیم فوتبال به حقش برسد و درآمدزایی کند. تا ابد نمی‌شود منتظر بودجه دولت و اسپانسر ماند. ما می‌گوییم حق فوتبال را بدهید و چیز زیادی نمی‌خواهیم. - پیشنهادات خارجی و داخلی رسیده که باید مذاکرات با آنها را آغاز کنیم. این پیشنهادات باید کارشناسی شود و هر چه سریع‌تر تصمیم بگیریم. در واقع ما هنوز هیچ کاری در این زمینه انجام نداده‌ایم و از این به بعد باید به بررسی آنها بپردازیم. - دولت باید از طریق وزارت ورزش و جوانان در این زمینه اقدام کند که ما از این موضوع بی‌خبریم. - لیگ قهرمانان آسیا برای اهالی فوتبال پخش خواهد شد، بازی‌های خارجی بحثش جداست و کاری به ما و صداوسیما ندارد. مطمئن باشید لیگ قهرمانان آسیا و بازی ایران و کره هم پخش خواهد شد. اما دربی به مانند دیگر بازی‌های داخلی لیگ پخش تلویزیونی نخواهد شد، مگر اینکه تا آن زمان به نتایجی برسیم. 0- ما نمی‌گوییم حتما 160 میلیارد به ما بدهید بلکه راهکارهای دیگری نیز ارائه داده‌ایم. به طور نمونه گفته‌ایم سبدی را تشکیل داده و درآمد حاصله از پخش بازی‌ها و تبلیغات مربوط به آن در این سبد ریخته و بین دو طرف تقسیم شود.ما شرکت‌های دیگری هم برای پخش تلویزیونی به صداوسیما پیشنهاد دادیم که اصلاً با آنها مذاکره نکرده‌اند. این‌طور نمی‌شود که همه چیز یکطرفه باشد. با ادامه این وضعیت نمی‌توانیم به جایی برسیم. - توقع نداریم تمام درآمد حاصل از تبلیغات را به فدراسیون بدهند بلکه معتقدیم بخشی از این درآمدها به باشگاه‌ها و فدراسیون برسد تا برای پیشرفت بهتر گام برداریم. مثلاً باشگاه‌های ما حرفه‌ای هستند و باید حق پخش تلویزیونی به آنها داده شود. این باشگاه‌ها را تشکیل نداده‌ایم که همین‌طور دور هم بازی کنند و صداوسیما از این بازی‌ها درآمدزایی داشته باشد. - وزیر ورزش حق را به فدراسیون فوتبال داده و از سازمان لیگ هم حمایت کرده است. البته این را هم بگویم ما از صداوسیما برای مسابقات جام جهانی تقدیر هم کردیم و به رسانه ملی همیشه احترام گذاشته‌ایم. الان هم مشکلی با آنها نداریم بلکه معتقدیم درآمدی از تبلیغات حاصله از بازی‌های لیگ را به باشگاه‌ها و فدراسیون بدهد. ما طبق مقررات درخواست دریافت حق پخش را داشته‌ایم.

ارسال نظر: