اخبار آرشیوی

کدخبر: 227777

رئیس دیوان‌ عالی کشور در جلسه هم‌اندیشی قضات دیوان عالی کشور: ستون قوانین جاری کشور «ولایت فقیه» است/ اجرای عدالت در کنار قضاوت مستقیما با حقوق و آزادی مردم ارتباط دارد

آیت‌الله محسنی گرکانی خاطرنشان کرد: آنچه افراد را سلامتی میبخشد، تقویت سیستم ایمنی است. اگر هر کدام از ما خدای ناکرده از حدود و مرزهای الهی خارج شویم، دچار ناامنی میشویم و جامعه را با ناامنی و خطرهای بزرگ روبه‌رو میکنیم. یکی از مسائل مهم کشور نیز مسئله هماهنگی است که باید بین قضات و مسئولان اجرایی کشور وجود داشته باشد.
به گزطارش «نسیم»ف به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، محسنی گرکانی تصریح کرد: ستون خیمه انقلاب اسلامی ولایت فقیه است و ستون قوانین جاری کشور هم ولایت فقیه است. ولایت فقیه یعنی همان ولایت امیرالمومنین (ع) در حکومت که اکنون نیز همان ولایت باید ساری و جاری باشد. وی گفت: اگر ما از این مساله ارزشی، سر باز بزنیم در هر مقام و مسئولیتی که باشیم سقوط میکنیم. در زمان امام (ره) هم بعضی پست‌های مهمی داشتند و آرای بسیاری داشتند؛ همین‌که در مقابل امام (ره) ایستادند و ولایت فقیه را زیر سوال بردند، محو و نابود شدند. البته مساله ولایت فقیه مربوط به شخص نمیشود و مسئله شخصی نیست بلکه باید این فرهنگ در کشور ما حفظ شود و نهادینه شود.
ارسال نظر: