معاون اول قوه قضائیه: شاخص اعتدال در قرآن کریم ولی خداست

کدخبر: 899245

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در جمع خانواده شهدا افزود: اگر بخواهیم ببینیم چه کسی تندرو و کندرو است باید ببینیم چه کسی پایش را جای پای ولی خدا می‌گذارد/ افراط‌گر و تفریط‌گر آنست که یکی از ولی خدا عقب بماند و دیگری جلو بزند

به گزارش خبرنگار «نسیم» ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضائیه در مراسم تکریم از خانواده شهدا وایثارگران قوه قضاییه با بیان اینکه برگزاری چنین نشست هایی همراه با تکریم خانواده های شهدا وطیفه ماست اظهار داشت: باید توجه شود که دستگاه قضایی در یک حرکت جهادی به اهدافش برسد و مدیریت جهادی در این دستگاه می‌تواند اوامر رهبر معظم انقلاب که همان خواست ملت است را تحقق بخشد.

وی همچنین اجرای عدالت را خواست شهدا و سرلوحه کار آنها بر شمرد و افزود: امروز سخن از اعتدال است که به تنهایی امر پسندیده‌ای است اما باید دید شاخص اعتدال چیست یعنی اگر دم ا ز افراط و تفریط می‌زنیم باید شاخص حرکت در مسیر اعتدال را نیز تعریف کنیم.

رئیسی در ادامه افزود: شاخص اعتدال در قرآن کریم "ولی خدا" است پس اگر بخواهیم ببینیم چه کسی تندرو یا چه کسی کندرو است باید ببینیم که چه کسی پایش را جای پای ولی خدا می‌گذارد؛ پس بر این اساس افراط‌گر و تفریط‌گر کسانی هستند که یکی از ولی خدا عقب مانده و دیگری جلو بزند.

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش ایستادگی بر ارزش‌ها را عین عقلانیت برشمرد و تاکید کرد: دشمن شناسی و دشمن ستیزی عین عقلانیت است.

وی همچنین با بیان اینکه در سلوک شهید بهشتی و یارانش بی اعتمادی سختی به دشمن وجود داشت تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمندیم تا راه و سلوک شهدا و شاخص‌های خط امام اعم از دلدادگی و اخلاص و مردمداری را بشناسیم و در این مسیر حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام رییسی در پایان خاطر نشان کرد: شاخص‌های خط امام همان شاخص‌های حرکت انبیا است و امر مبهم و ناشناخته‌ای نیست در واقع خط امام خط پیروی از ولایت فقیه است .

ارسال نظر: