شفافیت آرا، شاید بعد از عید

کدخبر: 2374649

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی طرح شفافیت آرا به دلیل بررسی لایحه بودجه سال 1401 تا قبل از تعطیلات نوروز انجام نمی‌شود.

جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین تصمیم‌گیری‌ها درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس اظهارکرد: بیش از 100 نفر از نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند داوطلبانه طرح شفافیت آرا را اجرا می‌کنند؛ اما ن: نگرانی موافقان طرح شفافیت آرا این است که طرح در صحن علنی رای نیاورد. از طرفی، رئیس مجلس هم  تمهیداتی را برای به نتیجه رساندن طرح شفافیت آرا فراهم کرده است.

وی افزود: اگر شفافیت در مجلس آغاز شود، در مراحل بعدی دستگاه‌های دولتی، قوه قضائیه و نهادهای دیگر باید شفاف شوند زیرا شفافیت در دولت و شهرداری از بروز فساد جلوگیری می‌کند. لذا شفافیت منحصر به مجلس نمی‌ماند بلکه به بدنه دولت هم تسری پیدا می‌کند.

نیک بین تصریح کرد: متاسفانه دست‌هایی خارج از مجلس به دنبال این هستند که طرح شفافیت آرا در صحن علنی مجلس رای نیاورد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بررسی طرح شفافیت آرا به دلیل بررسی لایحه بودجه سال 1401 تا قبل از تعطیلات نوروز انجام نمی‌شود.

وی گفت: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس، تمام طرح‌های دو فوریتی و یک فوریتی مجلس که در نوبت صحن قرار داشتند، موقتا کنار گذاشته می‌شوند و بعد از بررسی بودجه به آن‌ها رسیدگی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
ارسال نظر: