در جلسه رای اعتماد به بذرپاش چه گذشت؟

کدخبر: 2375943
خبرنگار:

مجلس با 187 رأی موافق، 64 رأی مخالف، 7 رأی ممتنع و 5 رأی باطله با انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد

نسیم آنلاین: جلسه رأی اعتماد به آقای مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی امروز چهارشنبه 16 آذرماه 1401 برگزار شد. اگرچه اعلام شده بود آقای رئیسی برای دفاع از وزیر پیشنهادی در صحن حاضر می‌شود اما به دلیل همزمانی برگزاری جلسه رأی اعتماد در نهایت آقای مخبر معاون اول رئیس جمهوری به مجلس آمد.

در ادامه تعدادی از نمایندگان به بیان دلایل موافقت و مخالفت خود با وزیر پیشنهادی پرداختند. مخالفان، نداشتن برنامه برای ساخت مسکن، نداشتن تحصیلات و تخصص مرتبط با حوزه وزارتخانه و نپذیرفتن مسئولیت درباره ساخت 4 میلیون مسکن را به عنوان دلایل مخالفت خود ذکر کردند.

موافقان نیز عملکرد موفق در دیوان محاسبات، برخورداری همزمان از جوانی و تجربه، داشتن روابط خوب با مراکز تصمیم‌گیری و علمی، دارا بودن برنامه، دارای روحیه ریسک‌پذیری را از دلایل موافقت خود عنوان کردند.

در ادامه آقای بذرپاش برای دفاع از برنامه خود صحبت کرد. ایشان گفت: در این وزارتخانه  صنعت ریلی، هوایی، دریایی، ساختمان و حمل و نقل وجود دارد که همه تخصص ها و گونه های تخصصی را شامل می شود، اما در سنوات گذشته به این دستگاه نگاه صنعت گونه نبود، همه اساتید می دانند صنعت یعنی بازار، قیمت تمام شد، نرخ فروش، فناوری و انتقال فناوری.

وی بیان کرد: این 5 صنعت بزرگ اجزای اصلی وزارت راه و شهرسازی را شامل می شود، در صنعت هوایی با رصد سایر کشورها، از جمله ترکیه، امارات و قطر خواهیم دید که ساخت فرودگاه حضرت امام (ره) با نگاه صنعت گونه نبوده است.

بذرپاش با بیان اینکه به انتقادات وارده باید پاسخ داده شود، تاکید کرد: با این حال 5 صنعت بزرگ با بحران فرسودگی مواجه است، در حوزه ریلی بالغ بر 15 هزار کیلومتر خطوط ریلی ساخته شده است که امروز با بحران بهسازی آن روبرو هستیم که اگر نگاه صنعتی داشته ایم، می توانستیم مسائل را حل کنیم، اما توفیقی حاصل نشده و سرعت کم و ناراحت کننده آن صدای مردم ، نمایندگان و دولت را درآورده است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به انتقاد یکی از نمایندگان توضیح داد: می‌گویند برنامه ای ارائه نکرده ام، اما آنها در کمیسیون ها حرف زدند و رفتند، اگر می‌نشستند می‌دیدند که برنامه ای ارائه شده، می‌توانند از سایر نمایندگان در این باره سوال کنند.

در نهایت مجلس با 187 رأی موافق، 64 رأی مخالف، 7 رأی ممتنع و 5 رأی باطله با انتخاب ایشان به عنوان وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد.

ارسال نظر: