شفافیت در مجمع

کدخبر: 2376840
خبرنگار:

نسیم آنلاین: شورای نگهبان، مصوبه مجلس در مورد طرح «شفافیت قوای سه‌گانه» را برای بررسی دو ایراد به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده بود. یکی شفاف شدن مجمع تشخیص در موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان و دیگری ارائه گزارش سالانه مجمع تشخیص به مجلس در مورد اجرای این طرح.

طرح شفافیت که در ابتدای ورود به مجمع به کمیسیون حقوقی و قضائی سپرده شده بود حالا به صحن مجمع رسیده است. این کمیسیون هم پس از بررسی، وجود «مصلحت الزام‌آور» مورد نظر مجلس را در مورد این مصوبه، تأیید نکرد. به عبارت دیگر کمیسیون مخالف طرح شفافیت قوای سه‌گانه در موارد یاد شده است.

پس از قرائت گزارش کمیسیون، تعدادی از اعضا در مورد آن اعلام نظر کردند. آیت‌الله آملی لاریجانی ضمن مخالفت با نظر کمیسیون، راه را برای اصلاح مصوبه مجلس و شفاف کردن مجمع باز دانست. سعید جلیلی نیز در مخالفت با نظر کمیسیون و به بیان دیگر در موافقت با مصلحت شفاف شدن مجمع صحبت کرد.

در طرف دیگر نیز مصطفی میرسلیم و محسن رضایی در موافقت با نظر کمیسیون و در واقع الزام‌آور نبودن مصلحت شفاف شدن مجمع صحبت کردند. در ادامه، اعضای مجمع در مورد امکان اصلاح طرح صحبت کردند که به نتیجه نهایی نرسید.

در جلسه بعدی قرار است علاوه بر تصمیم‌گیری در باره طرح مجلس، امکان شفاف شدن مذاکرات مجمع، مستقل از مصوبه مجلس و با افزودن ماده‌ای به آیین نامه داخلی مجمع بررسی شود.

ارسال نظر: