وزش باد هوای اراک را سالم کرد

کدخبر: 1047972

کارشناس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی گفت: سرعت باد در اراک ۱۱ کیلومتر بر ساعت و همراه با رطوبت ۸۹ درصدی است که منجر به بهبود شرایط و سالم شدن هوای اراک می‌شود

به گزارش «نسیم»، ایسنا نوشت: علیرضا محرابیان کارشناس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی در گفت‌وگویی اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای اراک امروز در عدد 72 قرار داشته و نشانگر سالم بودن شرایط است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به پارامترهای موجود، وضعیت هوای اراک به شرایط استاندارد رسیده است، گفت: براساس بررسی اعداد و ارقام‌ موجود، قرار گرفتن شاخص‌های کیفیت بین صفر تا 50 نشان از هوای پاک، 50 تا 100 هوای سالم، 100 تا 150 شرایط هشدار و آسیب‌زا برای گروه‌های حساس و 150 تا 200 ناسالم است و امروز اراک با شاخص کیفیت 72 در شرایط سالم قرار دارد.

محرابیان اضافه کرد: سرعت باد در اراک 11 کیلومتر بر ساعت و همراه با رطوبت 89 درصدی است که منجر به بهبود شرایط و سالم شدن هوای اراک می‌شود.

کارشناس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی وضعیت هوای شازند را نیز سالم دانست و گفت: امروز شاخص کیفیت هوای این شهرستان نیز 68 است و وزش باد نیز به سلامت هوای شهرستان کمک شایانی کرده است.

ارسال نظر: