گرد و غبار ایلام را فرا گرفت

کدخبر: 2036699

گرد و غبار از شب گذشته وارد استان ایلام شده و باعث آلوده شدن بسیاری از مناطق استان شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، از دیشب و امروز پدیده گرد و غبار استان مرزی ایلام را فرا گرفته و ورود این توده باعث کاهش دید افقی و افت کیفی دما شده و طبق نقشه های هواشناسی میزان غلظت این توده در نوار مرزی استان بیشتر از سایر نقاط باشد.

طبق گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، کودکان، افراد مسن، زنان باردار و بیماران قلبی و خاص با سطح ایمنی ضعیف همچون سرطانی ها، جانبازان شیمیایی و بیماران تنفسی در این شرایط جوی از حضور در فضاهای باز خودداری کنند.

این پدیده سالهاست که ساکنان مناطق مرزی به ویژه شهرستان گرمسیری مهران را به علت بروز ریزگردها خانه نشین کرده و با این پدیده دست و پنجه نرم می کنند و در این رابطه متحمل لطمات و خسارت های شدیدی شده اند که هیچگاه قابل جبران نبوده و نیست.

طبق گفته مسئولان محیط زیست استان ایلام، وقوع طوفان در کانون های گرد و غبار کشورهای عراق، سوریه و عربستان مهمترین دلیل آلودگی هوای استان ایلام بوده و متأسفانه روند آلودگی ناشی از ریزگردها به‌شدت در حال افزایش است.

ورود گرد و غبار و ریزگرد‌ها از کشورهای همسایه به ایران همزمان با آغاز فصل گرما، که بخشی از آن منشأ داخلی و بخش دیگر منشأ خارجی دارد در سال‌های اخیر جان بسیاری از مردم ساکن در مناطق مرزی به ویژه شهرستان مهران و دهلران در استان ایلام را تهدید می کند.

سال گذشته استان ایلام شاهد 69 روز غبارآلود بود و امسال نیز برای چندمین بار است که گرد و غبار وارد استان می شود و به نظر می رسد امسال هم این پدیده بیشتر در استان وجود خواهد داشت.

ارسال نظر: