نجار: آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های گلستان در گذشته ۴۸ روز بوده است

کدخبر: 922074

رئیس سازمان مدیریت بحران: امروز وسیع‌ترین آتش‌سوزی‌ها در این منطقه در ۴۸ ساعت اطفاء می‌شود/ برای انسجام بیشتر به زودی جلسه‌ای با حضور روسای سازمان‌های محیط زیست، جنگل‌ها و وزیر جهاد کشاورزی خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار «نسیم»، اسماعیل نجار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آتش‌سوزی‌ها توسط افرادی که برای تفریح به مناطق جنگلی کشور مراجعه می‌کنند و هم توسط شکارچیان و هم بر اثر گرمای زیاد هوا رخ می‌دهد، گفت:وسیع‌ترین آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های گلستان کمتر از 48 ساعت با کمک تمامی نیروهای حاضر در منطقه اطفا شد، باید توجه داشت که مهار آتش بسیار دشوار است و بالگرد هرجایی امکان مانور ندارد.

وی افزود: ما برای انتقال نیرو جهت اطفای حریق از بالگرد استفاده می‌کنیم البته بالگردها می‌توانند حدود 40 تن آب هم حمل کنند .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به سوالی در خصوص تعبیه جایگاه‌های خاص در مناطق جنگلی و در معرض خطر آتش‌سوزی گفت: ما به طور کامل تجهیز هستیم، و در جلسه پیش رو بهبودی در خدمات ایجاد خواهد شد .

نجار به ایجاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و تاکید کرد بالگردها در آتش‌سوزی‌های گلستان در منطقه حضور داشتند و تاخیری در اعزام بالگرد وجود نداشته، اما اعزام بالگردهای مخصوص اطفا حریق به دلیل تاخیر در اعلام نیاز بوده است .

وی با بیان اینکه جنگل‌های کشور از مصادیق انفال است گفت: همه ما برای حفاظت کردن از منابع طبیعی کشورمان مسئولیم، اما برای انجام وظایف‌های غیر ذاتی نیازمند تامین اعتبار از سوی دولت هستیم .

ارسال نظر: