رئیس سازمان هواشناسی: کشور ۲۰ رادار هواشناسی نیاز دارد که هم اکنون هشت رادار داریم

کدخبر: 960119

پرهیزکار در نشست خبری: خشک شدن دریاچه ارومیه و زاینده رود به دلیل عدم آگاهی از مسائل اقلیم شناسی بود/ توسعه ناپایدار تالاب‌ها را خشک کرد/ پیش بینی پنج روزه کنترل کیفی هوا در دستور کار است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، داوود پرهیزکار با بیان اینکه برای پوشش کامل کشور در کنار شبکه اصلی راداری به شبکه‌های فرعی راداری در نقاط کور نیاز داریم، افزود: در 31 استان کشور اداره کل داریم که از لحاظ ساختاری شرایط خوبی دارند اما از لحاظ تکنولوژی با استانداردها فاصله داریم. امیدواریم در سال آینده با افزایش اعتبارات کمبودها را جبران کنیم. همچنین بنا داریم در برخی از استان‌ها بستر‌های مخابراتی را ایجاد کنیم البته در برخی استان‌ها نیزبخش مخابرات اختصاصی ایجاد شده است.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان سامانه هواشناسی تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) به زودی برای رانندگان ناوگان عمومی راه‌اندازی می‌شود از افزایش 10 برابری توان پردازش داده‌های اطلاعاتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: فروش اطلاعات هواشناسی را در راستای درآمدزایی در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سامانه تهک کشاورزی به صورت پایلوت در استان‌ها راه‌اندازی شده است، گفت: در گام بعد سامانه تهک ترابری راه اندازی خواهد شد که رانندگان ناوگان عمومی بین شهری می‌توانند از طریق این سامانه اطلاعات هواشناسی را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم که نویز تصاویر رادارهای هواشناسی مربوط به پارازیت نیست و برای بیسیم های نصب شده در تهران است، افزود: سازمان مقررات رادیویی در حال بررسی این موضوع است.

پرهیزکار ادامه داد: اعتبارات هواشناسی ژاپن که یک پنجم خاک ایران وسعت دارد سالانه 700 میلیون دلار است در حالی است که اعتبارات سالانه ما 27.5 میلیون دلار است که بسیار از رقم مورد نیاز کمتر است.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارور سازی ابرها به علت جریانات قوی جوی بر روی بیابان تاثیری ندارد، اظهارداشت» این کار غیرعلمی است و باید بیابان را بپذیریم واز آن به درستی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که به آن ورود نکرده‌ایم و از سازمان میراث فرهنگی هم درخواستی نشده است تاثیرات جوی بر روی آثار باستانی است چرا که مسائل جوی علاوه بر مباحث زمین شناسی مثل زلزله و رانش بر آثار باستانی تاثیر گذار است.

ارسال نظر: