سامانه بارشی جمعه وارد کشور می‌شود

کدخبر: 992946

مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی گفت: با ورود این سامانه به کشور، افزایش رگبار و رعد و برق در استان‌‌های مرزی واقع در شمال غرب تا جنوب غرب آغاز می‌شود/ جمعه پدیده گرد و خاک برای استان‌‌های جنوب غرب و غرب کشور پیش‌‌بینی می‌‌شود

به گزارش «نسیم»، احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز چهارشنبه بارش پراکنده گاهی با رعد وبرق در شمال غرب، جنوب شرق و پاره ای نقاط جنوب و روز پنج شنبه در شمال غرب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود. در روز جمعه با نزدیک شدن سامانه بارشی به کشور، افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق در استان های مرزی واقع در شمال غرب تا جنوب غرب آغاز می شود و بتدریج به نیمه غربی کشور گسترش می یابد. این سامانه در روز شنبه و یکشنبه در نیمه غربی کشور تقویت می شود و در روز یکشنبه به شمال شرق کشور نیز گسترش می یابد.

دمای هوا در سواحل شمالی کشور در روز چهارشنبه و پنج شنبه بطور قابل ملاحظه افزایش می یابد که در ساعات بعدازظهر و شب سرعت وزش باد در استان اردبیل و پاره ای نقاط استان گیلان افزایش می یابد. جمعه پدیده گردوخاک در بعضی ساعات برای استانهای واقع در جنوب غرب و غرب کشور پیش بینی می شود.

ارسال نظر: