سازمان استاندارد آماده تدوین استانداردهای آلودگی‌های زیست محیطی و آزمایشگاه‌ها است

کدخبر: 996044

رئیس سازمان استاندارد در دیدار با رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد: بخش انرژی سازمان ملی استاندارد به بخش محیط زیست و انرژی ارتقاء داده شده است

به گزارش «نسیم»، رئیس سازمان ملی استاندارد و جمعی از مدیران این سازمان در آستانه روز زمین پاک با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و در خصوص مسائل مربوط به محیط زیست گفت‌وگو کرد. معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به چالش‌های جدی محیط زیست ایران در شرایط کنونی، گفت: پایش‌های زیست محیطی به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای تصمیم گیری مدیریتی برای خروج از بحران‌های کنونی و برنامه ریزی‌های آینده است.

معاون رئیس جمهور افزود: بهره‌گیری از تجربیات سازمان ملی استاندارد در ارتقای شبکه آزمایشگاه‌های محیط زیست کشور و افزایش توانمندی در مباحث استانداردسازی در محورهای مختلف محیط زیست، آزمایشگاه های مرجع و صلاحیت دار، صحه گذاری تجهیزات پایش لحظه ای و سایر موارد مرتبط، راهگشای بسیاری از مشکلات در بخش سنجش و پایش آلاینده های زیست محیطی است.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد نیز با اشاره به تفاهمنامه فیمابین دو سازمان، نسبت به افزایش همکاری سازمان متبوع خود در موارد مرتبط با محیط زیست ابراز علاقه نمود.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست، تصریح کرد: از همین رو در سازمان ملی استاندارد با اتخاذ رویکردی زیست محیطی، بخش انرژی این سازمان را به محیط زیست و انرژی ارتقاء داده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان ساخت: این سازمان آماده است تا در خصوص وجوه مختلف اشتراکات کاری و زمینه های همکاری متقابل برای کمک به حفاظت از محیط زیست، تدوین استانداردهای مرتبط با آلودگی های زیست محیطی و امور آزمایشگاه ها با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری د اشته باشد.

گفتنی است، در این دیدار موضوع تعرفه های خدمات آزمایشگاهی، استانداردهای مرتبط با دامنه کاری محیط زیست، استاندارد ایزو17025، محصولات سبز (Green Product ) وکالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری آلاینده ها نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظر: