ایران درودی گذشت

کدخبر: 2373971
خبرنگار:

ایران درودی نقاش پیشکسوت صبح امروز در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش نسیم‌آنلاین، به نقل از مهر؛  ایران درودی نقاش پیشکسوت و مطرح ایرانی امروز صبح جمعه هفتم آبان ماه بر اثر ایست قلبی درگذشت.

تکتم نعیمی مدیر برنامه ایران درودی و عضو بنیاد ایران درودی ضمن تأیید این خبر درباره درگذشت این هنرمند اظهار کرد: متأسفانه امروز صبح هفتم آبان ساعت هفت و نیم بعد از تلاش‌های کادر درمان بیمارستان دی ایران درودی دار فانی را وداع گفت.

وی درباره وضعیت این بانوی نقاش پیش از این عنوان کرد: از ۱۱ شهریور و بعد از بهبود ابتلای به کرونا، همچنان درگیر رفتن به بیمارستان بود و چند باری هم بستری شد. با این حال هفته پیش حالشان به صورت اورژانسی خراب شد منتقل به بیمارستان شدند اول بیمارستان ایران مهر و بعد به بیمارستان دی رفتند و در آی سی یو بستری بود.

ایران درودی نقاش مطرح ایرانی در ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ در خراسان به‌دنیا آمد و غیر از نقاش، نویسنده، منتقد هنری و استاد دانشگاه رشته تاریخ هنر نیز هست.

درودی در نمایشگاه‌های گروهی فراوانی در ایران و در سطح بین‌الملل شرکت داشته که از متأخرترین آن‌ها می‌توان به نمایشگاه هنرمندان پیشکسوت اشاره کرد. این نمایشگاه در آبان ۱۳۹۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

منبع: مهر
ارسال نظر: