قیمت بنزین در آسیا به زیر ٨٠ دلار سقوط کرد

کدخبر: 1015910

قیمت بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ١٧ ژوییه نسبت به هفته پیش از آن ٤٧ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ٧٩ دلار و ٥٥ سنت برای هر بشکه رسید

به گزارش «نسیم» به نقل از شانا، قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور پس از آن که سه ماه متوالی بیش از ٨٠ دلار برای هر بشکه معامله شد در هفته منتهی به ١٧ ژوییه(جمعه، ٢٦ تیرماه) به زیر ٨٠ دلار سقوط کرد.

قیمت بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ١٧ژوییه نسبت به هفته پیش از آن ٤٧ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ٧٩ دلار و ٥٥ سنت برای هر بشکه رسید. کاهش تقاضا برای بنزین از سوی برخی کشورها مانند اندونزی سبب پایین آمدن قیمت این فرآورده نفتی در بازار آسیا شده است؛ این در حالی است که افزایش تقاضا از سوی برخی کشورها مانند عراق، سریلانکا و ویتنام قادر به جبران کاهش بیشتر قیمت برای این فرآورده سبک نفتی شده است. قیمت نفت گاز نیز در هفته مورد بررسی با یک دلار و ٦٨ سنت کاهش به ٦٥ دلار و ٥٢ سنت برای هر بشکه رسید؛ بالا رفتن سطح عرضه سوخت نفت گاز از سوی پالایشگران فعال در آسیا و خاورمیانه، بازار منطقه را با عرضه مازاد نفت گاز و به دنبال آن کاهش قیمت آن روبرو کرده است. به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٤٨ دلار و ٥٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته سه سنت کاهش را نشان می دهد؛ افزایش سطح ذخیره سازی نفت‌کوره از سنگاپور، بویژه در مناطق خشکی آن، کاهش قیمت این فراورده نفتی را در آسیا به دنبال داشته است.

ارسال نظر: