سلطانی، نماینده مجلس:

توقف واردات بنزین تا سه ماه آینده ممکن نیست/ تنها ۲۴ میلیون لیتر از بنزین مصرفی کشور ی استاندارد است

کدخبر: 2015489

سلطانی، نماینده مجلس گفت: اگر برنامه ها برای تولید و تامین بنزین مصرفی با رعایت استانداردهای مقبول، پیگری شود حداقل یکسال زمان نیاز است تا واردات بنزین به کشور متوقف شود.

به گزارش نسیم آنلاین ، خانه ملت نوشت: امیر عباس سلطانی درخصوص توقف واردات بنزین به کشور گفت: میزان بنزین تولیدی و مصرفی در کشور بصورت تقریبی مشخص است بنابراین باید بر این اساس تصمیم گیری شود.

نماینده مردم بروجن درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر حدود 24 میلیون لیتر از بنزین مصرفی کشور دارای استاندارد یورو 4 است و مابقی بنزین مصرفی دارای این استاندارد نیست .

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه میزان واردات بنزین کشور حدود 9 میلیون لیتر است، افزود: اگر برنامه ها برای تولید و تامین بنزین مصرفی با رعایت استانداردهای مقبول، پیگری شود حداقل یکسال زمان نیاز است تا واردات بنزین به کشور متوقف شود.

سلطانی گفت: با توجه به موضوعات مذکور توقف واردات بنزین حداقل تا سه ماه آینده ممکن نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی ها درباره توقف واردات بنزین به کشور بدون لحاظ مسائل کارشناسی اظهارنظر می کنند و البته نباید فراموش کرد تمامی مردم و مسئولان دوست دارند در زمینه تولید بنزین استاندارد به خودکفایی برسند.

ارسال نظر: