شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: استاندارد گازوئیل توزیعی در کشور یورو٤ است

کدخبر: 902943

این شرکت در پی انتشار خبری با عنوان "گازوئیل های مصرفی ١٠٠ برابر استاندارد گوگرد دارند" اطلاعیه داد؛ استاندارد تکلیفی کنونی تولید گازوئیل در کشور، یورو ٤ با گوگرد حداکثر ٥٠ppm است

به گزارش «نسیم» در این اطلاعیه آمده است:

از حدود یک سال قبل واحد تصفیه نفتگاز شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران و از اسفند سال ٩٢ واحد تصفیه نفتگاز شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در سرویس و برنامه ریزی توزیع محصولات گازوئیل این دو پالایشگاه در کلانشهرها در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران قرار گرفته است.

در حال حاضر شرکت های پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند و شهید تندگویان تهران هریک روزانه ١٢ میلیون لیتر و در مجموع ٢٤ میلیون گازوئیل یورو ٤ و ٥ با میزان گوگرد بین ١٠ تا ٥٠ ppm تولید می کنند که بصورت کامل در شهرهای تهران، اراک، کرج و بخشی از شهر مشهد توزیع می شود.

این درحالی است که میزان کل گازوئیل مصرفی در کلانشهرهای تهران، اراک و کرج حدود ٥ تا ٦ میلیون لیتر در روز بوده و برنامه ریزی برای گسترش دامنه توزیع گازوئیل یورو ٤ بتدریج در دست اقدام است.

لازم به ذکر است استاندارد تکلیفی توزیع گازوئیل در حال حاضر، یورو ٤ ( میزان گوگرد تا ppm ٥٠ ) است.

گفتنی است بر اساس مصوبه هئیت دولت، کلانشهرهای اهواز، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز باید بتدریج تا آذر ،٩٣ تحت پوشش گازوئیل یورو ٤ قرار گیرند که با استفاده از پتانسیل تولید ٢٤ میلیون لیتر در روز، این امر حتی پیش از این موعد محقق خواهد شد.

ارسال نظر: