مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس: تولید گاز ایران در منطقه زاگرس دو برابر می‌شود

کدخبر: 911386

سراجی اعلام کرد: تولید گاز از ۹۹ میلیون مترمکعب فعلی به روزانه بیش از ۲۲۲ میلیون مترمکعب برای فصل زمستان افزایش می‌‌یابد

به گزارش «نسیم»، احمد سراجی درباره آخرین وضعیت تولید گاز در منطقه زاگرس جنوبی، گفت: بر اساس برنامه تولید تکلیفی در چهار ماه نخست امسال به طور متوسط روزانه 99 میلیون متر مکعب گاز از میادین منطقه زاگرس جنوبی استخراج شده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی با بیان اینکه در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 24 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید شده است، تصریح کرد: تولید روزانه گاز در چهار ماهه دوم سال جاری به 182 میلیون متر مکعب و در چهار ماهه سرد سال به بیش از 222 میلیون مترمکعب در روز افزایش می باد.
این مقام مسئول در خصوص تعمیرات خطوط لوله و کمپرسور گاز ایستگاه تقویت فشار نار هم توضیح داد: برنامه تعمیرات طبق جدول زمان بندی انجام می شود در این راستا تا پایان تیر ماه امسال تعمیرات خطوط لوله چاه‌ها و تعمیرات کمپرسور گاز ایستگاه تقویت فشار نار بدون آنکه تولید تکلیفی کاهش یابد به پایان رسید.
وی افزود: همچنین سال گذشته بیش از 29 میلیارد متر مکعب از منطقه نار و کنگان، 14 میلیارد از منطقه آغار و دالان، بیش از 25 میلیارد از منطقه عملیاتی پارسیان و حدود چهار میلیارد متر مکعب از قشم و سرخون تولید شده است.
سراجی درباره مجموع مایعات گاز تولیدی در منطقه زاگرس جنوبی توضیح داد: سال گذشته در مجموع 21 میلیارد و 178 میلیون بشکه مایعات گازی از میدان های گازی استحصال شده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی درباره مهمترین فعالیت های انجام گرفته برای استمرار و نگهداشت تولید گاز در سال گذشته توضیح داد : در راستای استمرار و نگهداشت تولید سال گذشته تعمیرات اساسی مورد نیاز تاسیسات تقویت فشار انجام گرفت.
وی همچنین از راه اندازی 10 حلقه چاه جدید و جمع آوری و نصب تسهیلات سرچاهی دو حلقه چاه در منطقه زاگرس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد 10 حلقه چاه جدید گازی سال گذشته به مدار تولید پیوست.
ارسال نظر: