"سهم حمل و نقل عمومی از کل سفرها، ۶۴ درصد است"

کدخبر: 924539

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود: هدف برنامه، توسعه حمل و نقل عمومی به ۷۵ درصد بوده که در مدت باقیمانده برنامه پنجم احتمال رسیدن به هدف برنامه وجود دارد

به گزارش «نسیم»، امیر جعفرپوربا اشاره به آیین نامه ها یی که در چند سال اخیر مصوب شده است افزود: در سالهای اخیر چند آیین نامه در حوزه حمل و نقل به تصویب رسیده که از جمله می توان به آیین نامه مدیریت حمل و نقل روستایی اشاره کرد که در چهار ماه اخیر مصوب شده است .

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در خصوص کلانشهر تهران نیز افزود : تهران و سایر مراکز استان ها بر اساس قانون بایدتا پایان سال 94 به سهم 80 درصدی حمل و نقل عمومی از سفر های درون شهری دست یابد که از این میزان باید 20 درصد به تاکسی،30 درصد به اتوبوس و 30 درصد هم به حمل و نقل ریلی اختصاص یابد .

جعفرپور تصریح کرد: به طور متوسط در سطح کشور هزینه هر سفر معادل 2 لیتر بنزین یعنی یارانه هر سفر حدود 2 هزار تومان است در حالی که متوسط یارانه هر سفر با وسیله نقلیه عمومی حدود 500 تومان است .

وی با مقایسه سفرهای هوایی، ریلی و زمینی تصریح کرد:‌ بر اساس آمار تا پایان سال 92 حدود 18 هزار و 104 نفر در سفر های درون و برون شهری و تا پایان تیر ماه 93 در کل زیر بخش های حمل و نقل4444 نفر کشته شده اند که 99 درصد از کشته‌های حمل و نقل کشور در راه های درون و برون شهری و روستایی رخ داده است .

وی همچنین خاطر نشان کرد: خسارت سالیانه مشکلات موجود حمل و نقل اعم از مصرف بی رویه سوخت و بالا بودن شدت انرژی ، تصادفات، تاخیر ها و آلودگی ها حدود 200 هزار میلیارد تومان است .

ارسال نظر: