مدیرعامل نفت فلات قاره: بزرگترین ترمینال شناور خلیج فارس عملیاتی می‌شود

کدخبر: 927213

سعید حافظی از پایان فعالیت‌های مرتبط با راه‌اندازی شناور خلیج فارس طی چند هفته آینده خبر داد و افزود: این شناور بزودی در مدار عملیات قرار خواهد گرفت

به گزارش «نسیم»، وی در باره ادامه کار با شناور سورنا که هم اکنون فعال است، اظهار کرد: این موضوع منوط به بررسی آخرین وضع فنی این شناور و تصمیم گیری آتی توسط مسئولان ذیربط است

دوازده سال از شروع بکار پایانه صادراتی شناور "سورنا" در کنار سکوی میدان سروش می گذرد و حالا این غول کم تحرک قرار است تا چند هفته آینده جای خود را به شناور جدید "خلیج فارس" بدهد .

خرداد ماه امسال مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره هم از انجام آخرین مراحل آماده سازی شناور خلیج فارس خبر داده و اعلام کرده بود که پیمانکار، خطوط اصلی FSU خلیج فارس را احداث کرده و تنها بخش اتصال ارتباطات مانده است .

نفت میدانهای سروش و نوروز در پایانه شناور سورنا ذخیره و از همانجا بارگیری می شود، فرسودگی این شناور منجر شد تا بهره مندی از شناور دیگری، در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گیرد .

ویژگی های شناور صادراتی خلیج فارس با سورنا مشابه است و از این جهت می توان گفت که تغییری در شرایط انتقال و صادرات نفت از میدان سروش بوجود نخواهد آمد.

صادرات از طریق شناور صادراتی در بسیاری از کشورهای دنیا بویژه در دریای شمال و خلیج مکزیک استفاده می شود .

ارسال نظر: