مشاور موسسه مطالعات انرژی: مسائل سیاسی ایران و عربستان بر بازار نفت سایه افکنده است

کدخبر: 943445

امیر معینی در گفتگو با «نسیم»، برگزاری اثر بخش نشست اضطراری اوپک را منوط به رسیدن به یک تفاهم جدی بین اعضاء دانست و گفت که بر اساس اطلاعات ما، شرایط حاکم بر بازار انرژی شرایط خوبی نیست

مشاور موسسه مطالعات انرژی در گفتگو با «نسیم»، ایران را یکی از اعضای اوپک دانست که به دنبال برگزاری نشست اضطراری اوپک بوده و تحلیل کرد که این ایران است که با افت قیمت متضرر می شود، بنابراین درصورت برگزاری نشست اضطراری، کشورهایی چون عربستان، کویت و امارات متحده عربی، باید تن به کاهش عرضه نفت بدهند.

مهران امیر معینی ، برگزاری نشست اضطراری با حضور اعضاء، بدون عمل و پایبندی به کاهش عرضه نفت را دارای سیگنالی به مراتب بدتر به بازار انرژی دنیا تبیین کرد.

عضو انجمن اقتصاد انرژی، تاثیرگذاری دیپلماسی انرژی بر روابط اوپک را منوط به بهبود مسائل سیاسی ارزیابی کرد و به نسیم گفت که در حال حاضر، مسایل سیاسی چندان مطلوب نبوده و مسایل ایران و عربستان بر عرصه نفت سایه افکنده است.

به گفته امیر معینی، عربستان در اوپک از نقش مهمی برخوردار بوده و وزن سنگینی در این نهاد دارد، بنابراین، درصورت برگزاری نشست اضطراری، عربستان است که باید حداقل یک میلیون بشکه از عرضه نفت خام خود بکاهد.

این کارشناس انرژی، تاکید کرد که دیپلماسی انرژی به دیپلماسی سیاسی گره خورده ، از این رو، وزیر نفت ایران می‌تواند از طریق سایر اعضاء، عربستان را به کاهش عرضه نفت وادار سازد.

ارسال نظر: