"حسینه‌ها و تکایا مصرف بهینه و رعایت توصیه‌های ایمنی استفاده از وسایل گازسوز را رعایت کنند"

کدخبر: 945446

شرکت ملی گاز ایران بر رعایت توصیه‌های ایمنی و مصرف بهینه گاز همزمان با ماه محرم و برگزاری‌های سوگواری خصوصا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در مساجد، حسینه‌ها و تکایا تأکید کرد

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید بوجارزاده ضمن تسلیت شهادت امام حسین(ع) افزود: متاسفانه طی سالهای گذشته شاهد وقوع برخی حوادث جبران ناپذیر به دلیل بی توجهی سوگواران عزای حسینی در استفاده از وسایل گازسوز به ویژه در دهه نخست محرم، بوده ایم و این مساله توجه سوگواران در مساجد، حسینه ها و هیئت ها به توصیه های ایمنی گاز و وسایل گازسوز را به یک الزام تبدیل کرده است.

وی از برپاکنندگان آیین های سوگواری در مساجد، حسینه ها و هیئت های مذهبی، درخواست نمود، ضمن پرهیز جدی از هرگونه دستکاری کنتور، رگلاتور و انشعاب های داخلی مکان های یاد شده، در صورت مشاهده خرابی، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن 194پیگیری نمایند.

بوجارزاده همچنین بر جلوگیری از نصب هرگونه انشعاب جدید بدون تایید سازمان نظام مهندسی، پرهیز از شیلنگ های غیراستاندارد با فاصله طولانی از شیر گاز برای استفاده از بخاری و وسایل گاز سوز مشابه، پرهیز از تجمع افراد در اطراف بخاری و توجه جدی قرار ندادن مواد قابل اشتعال در نزدیکی این گونه وسایل گرمازا، خودداری در استفاده کردن از پلوپز، اجاق گاز و دستگاه های غیر استاندارد در مکان های تجمع عزاداران (مساجد، حسینیه ها و هیئت ها)، تاکید نمود.

وی همچنین ضمن تاکید بر پرهیز از دستگاه های فاقد ترموکوبل و قطع کننده گاز در وسایل گازسوزی مانند سماورهای بزرگ و جلوگیری از قرار دادن بخاری های گازی در نزدیکی چادر تکیه ها و حسینیه ها، یادآور شد: بایستی به جا به جایی آسان هوا در صورت استفاده از بخاری های بدون دودکش نیز توجه و از بست های فلزی برای محکم کردن شیلنگ های اجاق گاز و بخاری استفاده شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، خاموش کردن فوری وسیله گرمازای گازسوز و باز کردن پنجره ها و درها در صورت احساس خواب آلودگی،سرگیجه و تهوع که نشانه های ابتدایی مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است را از دیگر نکات و توصیه های ایمنی برشمرد. بوجارزاده در خاتمه با مهم برشمردن موارد یاد شده بر ضرورت توجه عموم مردم به استفاده منطقی و بهینه گاز نیز تاکید کرد.

ارسال نظر: