مدیرعامل گاز تهران: مقاوم سازی شبکه گاز پایتخت برنامه ششم توسعه به اتمام می‌رسد

کدخبر: 959232

یعقوبعلی حسین‌ نیا از اجرای ٤٧ طرح پژوهشی درحوزه مقاوم سازی شبکه گاز استان تهران خبرداد و افزود: مقاوم سازی شبکه‌های زیرزمینی گاز و شیرهای گاز پیاده رو برخی از اهداف این پروژه‌ها است

به گزارش «نسیم» وی تصریح کرد: در این راستا ابتدا تصمیم به جمع آوری شیرهای پیاده‌رو گرفته شد که خوشبختانه تاکنون ١١٠ هزار شیر از ١٢٢ هزار شیر پیاده رو استان تهران جمع آوری شده و در آینده نزدیک مابقی این شیرها نیز جمع آوری می‌شود .

حسین نیا خاطرنشان کرد: یکهزار و ٦٠٠ شیر فلنجی که امکان داشت در زمان حرکت زمین گسیخته شود نیز بررسی و مشکل آنها برطرف شده است .

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران، همچنین از ایمن سازی ١١ هزار کیلومتر شبکه زیر زمینی گاز در داخل شهر تهران خبر داد و افزود: با جایگزینی شبکه پلی اتیلن با شبکه‌های فولادی از ١٠ سال پیش، دوام و انعطاف پذیری شبکه گاز استان تهران افزایش یافته که از جمله مزیتهای شبکه پلی اتیلن است .

حسین نیا با بیان این‌که تاکنون ٦٠ ایستگاه از ٤٠٠ ایستگاه استان تهران مقاوم‌سازی شده است، اظهارکرد: این ایستگاهها براساس آیین نامه ٢٨٠٠، مقاوم سازی شده و مقاوم سازی مابقی ایستگاهها نیز در دستور کار قرار دارد .

وی با اشاره به وجود ٧٦٠ هزار علمک در داخل استان تهران، افزود: مقاوم سازی این علمک ها در حال انجام است و به صورت ویژه پیگیری می‌شود .

حسین نیا به همکاری شرکت گاز استان تهران با «پژوهشگاه بین المللی زلزله و مهندسی زلزله» اشاره و افزود: با تعریف پروژه‌ای با همکاری این پژوهشگاه، شیوه مقاوم کردن علمکهای گاز که به دیوار تکیه کرده‌اند بررسی و نتایج آن در حال استفاده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با بیان اینکه طی ٥ سال اخیر که شرکت گاز استان تهران از طرف شرکت ملی گاز ایران به عنوان قطب مقاوم سازی تعیین شده، خوشبختانه فعالیتهای خوبی در این زمینه انجام شده است .

وی به تخصیص ١٥٠ میلیارد تومان اعتبار در زمینه مقاوم سازی شبکه گاز اشاره و افزود: مصوبه‌ای در شورای معاونین وزارت نفت مبنی بر اختصاص١٥٠ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه تصویب شده و همه این فعالیتها نشان از اهمیت مدیران سطوح مختلف سازمان به پروژه‌های مقاوم سازی است .

ارسال نظر: