رویترز: قیمت نفت به پایین ترین سطح در شش سال گذشته رسید

کدخبر: 975106

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا با ۱۹ سنت کاهش ۴۴ دلار و ۲۶ سنت و هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با سنت افزایش ۴۸ دلار و ۶۷ سنت معامله شد

به گزارش «نسیم»، قیمت نفت امروز پنج شنبه 9 بهمن ماه به کمترین سطح در شش سال گذشته رسید که این افت قیمت در واکنش به گزارش دولت آمریکا در ارتباط با افزایش سطح ذخیره سازی نفت در این کشور و بالا رفتن نگرانی ها از مازاد عرضه نفت در بازارها بود .

قیمت نفت خام وست تگزاس اینتر مدییت آمریکا 19 سنت کاهش 44 دلار و 26 سنت و هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با سنت افزایش 48 دلار و 67 سنت معامله شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که سطح ذخیره سازی نفت خام این کشور در هفته گذشته ٩ میلیون بشکه افزایش یافت و به ٤٠٧ میلیون بشکه رسید که این بیشترین مقدار ذخیره سازی نفت آمریکا از سال ١٩٨٢ است .

تحقیقات رویترز حاکی از افزایش چهار میلیون بشکه ای سطح ذخیره سازیهای نفتی آمریکا تا پایان هفته منتهی به ٢٣ ژانویه (سوم بهمن ماه) است. این در حالی است که بر اساس برآوردهای موسسه نفت آمریکا این مقدار هفته گذشته ١٣ میلیون بشکه بوده است .

اختلاف قیمت دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی آی در معاملات روز گذشته به چهار دلار، بیشترین مقدار خود در ماه گذشته است .

جان کیلدوف، از صندوق مالی انرژی اگین کپیتال در این ارتباط گفت: انجام فعالیتهای به روز رسانی در بیشتر پالایشگاههای آمریکا سبب افزایش مازاد عرضه نفت شده است و ممکن است فشار بیشتری به قیمتهای نفت وارد شود .

وی ادامه داد، تقاضا برای محصولات پالایشی تنها نقطه قوت بازارهاست اما برای غلبه بر میزان مازاد عرضه نفت خام کافی نیست .

ارسال نظر: