جوابیه مناطق نفت‌خیز جنوب پیرامون لغو مناقصه‌ قراردادهای توسعه ۲۸ مخزن

کدخبر: 2342202

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در واکنش به خبر نسیم آنلاین که از لغو تعدادی از مناقصه‌ قراردادهای طرح توسعه ۲۸ مخزن خبر داده بود، جوابیه‌ای به این خبرگزاری ارسال کرده است.

نسیم آنلاین : هفته گذشته نسیم آنلاین خبری با عنوان « لغو قراردادهای توسعه مخازن نفتی با بخشنامه وزارت نفت »، در خروجی خود منتشر کرد که با واکنش شرکت ملی مناطق نفتخیر جنوب روبرو شد. روابط عمومی این شرکت اعلام کرده است که خبر درج شده، ناقص بوده و در جوابیه خود توضیحاتی پیرامون آن ارائه کرده است. متن جوابیه یاد شده، به شرح زیر است:

با سلام و احترام،

پیرو انتشار خبری با عنوان لغو قراردادهای توسعه مخازن نفتی با بخشنامه وزارت نفت در تاریخ ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸، مقتضی است مطابق با قانون مطبوعات و در راستای روشن شدن افکار عمومی نسبت به انتشار اقدام فرمایید:

۱. اخبار منتشر شده در آن پایگاه خبری ناقص است چرا که تنها عنوان شده هفت مناقصه از ۲۷ مناقصه این طرح لغو شده و عنوان این عبارت به تنهایی این مطلب را به ذهن متبادر می‌سازد که وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران برنامه ای برای از سرگیری طرح و این مناقصات ندارد. در صورتی‌که هم اکنون طبق تصمیم مدیریت ارشد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کمتر از دو هفته برگزاری مجدد مناقصات از سر گرفته شد و هم اکنون اسناد مناقصه در بین مناقصه گران مجددا توزیع شده است و ان شاء الله در چند هفته آتی مناقصات به اتمام خواهد رسید.

۲. تصمیم گیری در مورد شاکله قرار دادهای برگزاری مناقصات، انتخاب پیمانکاران، مفاد قرارداد و نحوه مدیریت طرح ها در جلسات منظم هفتگی با حضور شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران، ستاد شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت انجام می پذیرد و با وجود به تنش های طبیعی و معمول فنی حقوقی و مالی کارشناسی تقریبا در تمام امور تصمیم گیری ها با نبادل آزاد نظرات بین طرفین و اقناع کارشناسی صورت می گیرد که این رویه بسیار پسندیده و صحیح است و یکی از راههای توسعه توانمندی های مدیران و نیز اعتماد به خرد جمعی است.

۳. با بررسی راهکارهای مختلف حقوقی، قراردادی، مالی و بحث های سنگین و طولانی کارشناسی در خصوص دلایل عقب ماندگی چند پروژه اجرایی ابتدایی در شرایط فعلی کشور که تامین مالی پیمانکاران داخلی با مشکلات عدیده ای روبرو است در این طرح مقرر شد در جهت حمایت از پیمانکاران داخلی آورده مالی پیمانکاران یا همان ماکسیسم اکسپوژر کاهش یافته و جریان نقدینگی پیمانکاران با سرعت بالاتری گردش یابد تا پیمانکاران داخلی بتوانند با تامین مالی کمتری از عهده انجام پروژهها برآیند. ضمنا در روش جدید نیز جهت جلوگیری از خدشهدار شدن نتیجه محوری پروژهها، درصد قابل توجهی از باز پرداخت هزینهها پس از راه اندازی کامل پروژه انجام میگیرد.

۴. شاکله واگذاری هر بسته به پیمانکاران بصورت EPD-EPC تغییری نکرده و نیز بازخورد اخذ شده از پیمانکاران داخلی و اظهار نظر آنان نشان میدهد که شرایط برای حضور آنان در انجام پروژهها تسهیل شده است و ان شاء الله موجب رشد آنان برای انجام پروژه های بزرگ خواهد شد.

ارسال نظر: