بی‌حجاب، بی‌دین و ضدانقلاب نیست

کدخبر: 2376486

روزشمار فرهنگی دی ماه 1401

نسیم آنلاین: سال ۱۴٠۱ از نظر فرهنگی سال پر تب و تابی بود. در نمودار فرهنگی ۱۴۰۱ با هم نگاهی به این رویدادها و تحولات فرهنگی خواهیم انداخت تا ببینیم در سالی که گذشت نبض فرهنگ چگونه می‌تپید.

روزشمار فرهنگی دی ماه ۱۴۰۱

  • رهبر معظم انقلاب: کسانی که حجاب کامل ندارند را نباید متهم به بی‌دینی و ضدانقلابی کرد (14 دی)
  • آیت‌الله علم‌الهدی: نمی‌شود بگیر و ببند به راه انداخت و امیدوار بود که حجاب تبدیل به فرهنگ شود (14 دی)
  • ایران و روسیه سریال تلویزیونی مشترک تولید می‌کنند (20 دی)
  • وزیر ارشاد: تلاش می‌کنیم مثل سال‌های گذشته ۲۲ اثر به جشنواره فیلم فجر برسد (24 دی)
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان: طرح یارانه چادر و حجاب در دست بررسی است (25 دی)
  • رئیس کمیسیون فرهنگی شورای کرج: نقشه مهندسی فرهنگی البرز در حال تصویب است (27 دی)
  • دادستان کل کشور: بنا نیست با مساله حجاب صرفاً برخورد قضائی شود/ کشف حجاب جرم است (27 دی)
  • رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان:‌ اشتباه تلویزیون در ساخت برنامه‌های استعدادیابی و کاهش قصه‌گویی (۲۸ دی)
  • مصوبه جدید شورای فرهنگی دانشگاه تهران درباره مواجهه با بی‌حجابی (30 دی)

معاون رئیس جمهور در امور زنان: طرح یارانه چادر و حجاب در دست بررسی است

دکتر خزعلی در پاسخ به گلایه‌مندی از قیمت پوشاک اسلامی و چادر و درخواست یکی از بانوان برای حمایت از حجاب اسلامی و طرح یارانه چادر گفت: «قبلا هم در پاسخ به مکالمه تلفنی یکی از شهروندان که پیشنهاد طرحی برای حمایت از چادر داشت، عرض کردم  طرح کالای فرهنگی دانستن پوشش حجاب و چادر و اعطای یارانه به آن از گروههای مردمی دریافت شده و در دست بررسی است و البته هیچ مصوبه ای ندارد. این امر طبیعتاً باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و صاحبنظران اعلام نظر کنند ولی  شخصا معتقد هستم که باید از همه تولیدی هایی که لباس استاندارد و مطابق هنجارهای ملی تولید می کنند، حمایت شود و ایجاد یارانه جز در موارد استثنا به  نفع روال صحیح و قانونی جامعه نیست.»

رهبر معظم انقلاب: کسانی که حجاب کامل ندارند را نباید متهم به بی‌دینی و ضدانقلابی کرد

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته با تاکید بر اینکه نباید کسانی را که حجاب کامل ندارند، به بی دینی و ضدانقلابی متهم کرد فرمودند: ضعف حجاب، کار درستی نیست اما موجب نمی‌شود آن فرد را از دایره دین و انقلاب خارج بدانیم همه ما هم نقص‌هایی داریم که باید تا حد امکان آنها را برطرف کنیم.

مصوبه جدید شورای فرهنگی دانشگاه تهران درباره مواجهه با بی‌حجابی

رئیس دانشگاه تهران در این باره گفت: « بر اساس این بخشنامه که از امروز لازم‌الاجراست، در مرحله اول افراد بی‌حجاب در بدو ورود و در داخل محیط دانشگاه از طریق کارت دانشجویی شناسایی خواهند شد. به این افراد در این مرحله تذکر داده می‌شود تا به رعایت قانون برگردند و صرف نظر از هر اعتقاد و دیدگاهی که دارند، قانون را فصل‌الخطاب قرار دهند و به مقررات پوشش تمکین نمایند. در این مرحله نیروهای انتظامات بعد از شناسایی افراد، صرفاً به تذکر قانونی برای رعایت حجاب بسنده خواهند کرد و حتی در قبال افرادی که به تذکر بی‌توجهی می‌کنند، اجازه ورود می‌دهند و برخوردی با آنها نخواهند کرد، اما مشخصات این‌گونه افراد را ثبت نموده و آن را به مراجع ذیصلاح گزارش خواهند داد.»

ارسال نظر: