آذرنوش: برگزاری یادواره شهدای ورزشکار راهکاری عملی برای ارتقاء فرهنگ ورزش است

کدخبر: 2007869

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با بیان اینکه تاکنون برنامه عملی برای ارتقا سطح فرهنگ ورزش کشور نداشتیم، گفت: برگزاری یادواره شهدای ورزشکار می‌تواند یک برنامه عملی و اجرایی در این بخش باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، داود آذرنوش امروز( یکشنبه) در نشست خبری ستاد کنگره پنج هزار شهید ورزشکار، هدف از برگزاری این یادواره را گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانست و افزود: این اقدام احیا فرهنگ اسلامی و اخلاق در سطح جامعه ورزش را به دنبال خواهد داشت.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران با بیان اینکه تاکنون برنامه عملی برای ارتقا سطح فرهنگ ورزش کشور نداشتیم، گفت: برگزاری یادواره شهدای ورزشکار می تواند یک برنامه عملی و اجرایی در این بخش باشد.

وی در همین خصوص ادامه داد: پنج هزار شهید ورزشکار کشور از 34 فدراسیون هستند که در دو سال گذشته با تشکیل ستاد کنگره شهدای ورزشکار شناسایی شدند و نخستین کنگره شهدای ورزشکار 13 بهمن ماه با حضور مقام های کشوری، لشگری، ورزشکاران و خانواده های معظم شهدا در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: در همین راستا 46 عنوان کتاب تهیه و تدوین شده است که 14 عنوان مربوط به شهدای شاخص ورزشکار و 32 کتاب نیز دایره المعارف شهدای ورزشکار هر استان است که در کنگره 13 بهمن رونمایی می شود.

آذرنوش با اشاره به اینکه از دو سال گذشته تاکنون 260 یادواره شهدای ورزشکار در سراسر کشور برگزار شده است، گفت: 11 فدراسیون نیز یادواره شهدای ورزشکار را برگزار کرده اند و یادواره شهدای ورزشکار فدراسیون والیبال نیز فردا - دوشنبه - در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار می شود.

ارسال نظر: